The Next Web lanceert nieuwe website

Vorig artikel Volgend artikel

Neerlands trots in bange internet dagen - The Next Web - heeft sinds gisteren een nieuwe homepage. De internationale blog met ruim 7 miljoen maandelijkse bezoekers was al geruime tijd bezig met een redesign, en dat mag er absoluut wezen. Een volledig responsive webdesign zorgt ervoor dat de website leest als een magazine op je pc, tablet of mobiel. 

The Next Web lanceert nieuwe website

Sinds de eerste blogs ontstonden eind jaren 90, veranderde er eigenlijk niet zo veel meer aan het format waarin ze worden weergegeven. Net als Dutchcowgirls vandaag de dag zijn het vaak chronologische pagina's waar artikelen in de lengte onder elkaar verschijnen op volgorde van plaatsing. 

The Next Web vond het blog format gisteren opnieuw uit, door niet de meest recente post, maar de meest populaire post van dat moment bovenaan de homepage te plaatsen. De site is bovendie in tweeën gesplitst: Rechts een visuele verzameling van de meest gelezen artikelen van dat moment, links een soort real time niewsfeed, waar alle nieuwsberichten - net als op Twitter - op volgorde van verschijnen binnenkomen. 

Het design van de site is bovendien responsive, waardoor deze tweedeling er op een iPad of tablet uitziet alsof je naar een perfect op maat gemaakte iPad app zit te kijken. Op een 21" beeldscherm ziet de site er echter minstens net zo mooi uit, en op je mobieltje wordt een fijn leesbare verkleinde versie van de site weergegeven. 

De vormgeving is duidelijk geinspireerd door Flipboard, ReadWriteWeb en andere diensten die 'de schoonheid van print naar het web willen vertalen'. Responsive webdesign, webfonts en andere nieuwe webstandaarden zorgen ervoor dat die ontwikkelingen nu niet meer alleen aan apps zijn voorbehouden. The Next Web is een Nederlands exportproduct dat daarin het goede voorbeeld geeft, nu maar hopen dat de rest van het internet snel volgt.

Schermafbeelding%202012-11-01%20om%2010.57.31
Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies