Yves Rocher lanceert Colour-app

Vorig artikel Volgend artikel

Yves Rocher lanceerde onlangs de Colour-app op Facebook. De actie is een goed voorbeeld van integratie tussen social media (in dit geval Facebook) en de webwinkel. De app draait om het kiezen van de perfecte lipstick bij jouw uiterlijk. Je kunt dit uitgebreid testen op je eigen foto en vervolgens de lipstick van jouw keuze met 50% korting bestellen op de website.

Yves Rocher lanceert Colour-app

Over Yves Rocher
Yves Rocher produceert sinds 1959 plantaardige cosmetica, gemaakt met respect voor de natuur en is toegankelijk voor alle vrouwen over de hele wereld. De cosmetica wordt vandaag de dag in 35 landen en via de webshop verkocht. Ter promotie van de vernieuwde Expert make-uplijn bedacht online marketing bureau Superlab in samenwerking met Yves Rocher het concept.

Colour App
Doordat make-up online kopen een uitdaging blijft, biedt de Colour App van Yves Rocher haar fans een tool om de verschillende kleuren uit haar lippenstift assortiment uit te testen. Door eenvoudig een foto van jezelf te uploaden via Facebook of te maken met een webcam, kunnen fans kennis maken met de verschillende kleureffecten van de Expert Make-up lippenstiften van Yves Rocher. Vervolgens is er de mogelijkheid om de foto te delen met Facebook vrienden. Daar kan je hen vragen om een mening, dit is tevens een vorm van het bekende social shopping. Eenmaal overtuigd van de kleur dan kan de lippenstift met 50% korting gekocht worden via de webshop van Yves Rocher.

Een aantal screenshots uit de app
colourapp

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies