My T-Mobile voortaan ook ín Facebook

Vorig artikel Volgend artikel

My T-Mobile, de accountomgeving voor klanten van T-Mobile, is vanaf vandaag niet meer alleen via de T-Mobile website en de eigen mobiele apps te bekijken maar ook via Facebook. T-Mobile heeft hiertoe een Facebook app ontwikkeld waarin klanten hun belstatus (inclusief dataverbruik wanneer je een voordeelbundel hebt) en facturen terug kunt zien. Dus buiten een T-Mobile omgeving. Dat is gewaagd, de meeste bedrijven willen je immers zo lang mogelijk vast houden binnen hun website. Maar het is ook slim ,want nu zie je T-Mobile nog vaker en het gemak is nog hoger.

My T-Mobile voortaan ook ín Facebook
Op de vraag waarom T-Mobile de My T-Mobile binnen Facebook wil trekken antwoord Ruud Huigsloot, Customer Contact Innovation Manager bij T-Mobile : “De wereld verandert, dat is geen verrassing. Zowel het normale als het mobiele internetgedrag van de klant wijzigt in rap tempo. Klanten laten zich niet makkelijk meer verleiden om naar corporate websites te gaan en bepalen in toenemende mate zelf welke informatie ze waar en wanneer willen zien. Dit betekent dat je als organisatie mee moet bewegen en dat je andere manieren moet zoeken om relevant te zijn voor de klant. Vanuit onze Internet afdeling zijn we al enige tijd bezig om in te spelen op deze ontwikkelingen. Op klantinteractie en servicegebied zetten we grote stappen en zijn we al enige tijd een van de marktleiders. Focus is, snel, simpel, toegankelijk, authentiek met een knipoog, relevant en vooral aanwezig daar waar klanten al zijn.”
Naast de belstatus en de facturen worden ook een link naar de T-Mobile Facebookpagina, een banner en jouw toestel getoond. De banner is aangepast naar het profiel van de klant. Bij het toestel staat een link naar de toestelhulp, dit is een soort stap-voor-stap handleiding bij problemen. Ook staat er in een blokje te lezen dat de app zich nog in een testfase bevindt en dat feedback welkom is. Waarbij een link is opgenomen naar een enquête. De manier waarop T-Mobile dit avontuur ingaat met haar klanten is wat mij betreft verfrissend, eerlijk en open. Ruud Huigsloot geeft aan: "Natuurlijk moeten we nog even afwachten hoe deze applictie het gaat doen bij het grote publiekm echter we hebben de My T-Mobile Facebook applicatie samen met onze klanten getest en aangepast in het T-Mobile Forum. De reacties waren zeer positief."
Om de Facebook app te gebruiken moet je je My T-Mobile en Facebook nog even koppelen. Hier vind je precies hoe je dat doet.
fb2
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies