Rembrandt rocks Facebook Timeline

Vorig artikel Volgend artikel

Hoe lang is het geleden dat je in een museum bent geweest, je hebt verdiept in de (kunst)geschiedenis, een beetje cultureel verantwoord bezig bent geweest..? Voor sommigen in het daagelijkse kost, de ander vindt het gewoon verschikkelijk stoffig en saai. Je moet het wel verdomd aantrekkelijk maken om die mensen het museum in te sleuren krijgen en een stukje kunstzinnige educatie mee te geven. 

Rembrandt rocks Facebook Timeline

Maar... Je kunt (een stukje) van het museum natuurlijk ook naar de doelgroep toebrengen. Verschillende kunstzinnige instellingen (waaronder musea) hebben al een app, een social omgeving met flink wat volgers en fans en zijn best redelijk bezig om het allemaal wat minder zwaar te maken en vooral de toegankelijkheid te vergroten. Hoe zorg je dat je nog mee bereikt en meer fans krijgt? 

like-campagne
Het Rijksmuseum komt met een luchtige video met een aantal grappige en informatieve verwijzingen en 'onze' Rembrandt in de hoofdrol. Rembrandt 'rocks' Facebook op zijn eigen pagina en deelt alle nieuwe werken, gebruikte de nieuwste toepassingen en heeft contact met andere grote namen uit de kunstgeschiedenis. De video is alleen geen tutorial, maar zoals het ernaar uitziet wordt de video ingezet om het aantal 'likes' te verhogen om Facebook. Geen 'platte' win-dit-en-dat-en-dat-campagnes en fancy apps om fans te krijgen, maar een stuk slimme content passend bij het museum en de doelgroep. Benieuwd hoeveel meer fans ze er bij gaan krijgen. Zowel op de Rembrandt pagina, als op hun eigen fanpage. 

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies