Van Vind ik Leuk naar Heb ik, Wil ik, Las ik

Vorig artikel Volgend artikel

Onze vrienden van Dutch Cowboys berichtten vorige week al dat er nieuwe Timeline Apps beschikbaar zijn gekomen binnen Facebook. Met de data die gebruikers via deze apps (denk aan Foodspotting en Pinterest) delen zal Facebook de komende tijd

Van Vind ik Leuk naar Heb ik, Wil ik, Las ik

de verdere ontwikkeling van de Vind ik leuk knop inzetten.

Want zoals Mark Zuckerberg in september 2011 al aankondigde: de Vind ik leuk knop heeft zijn beperkingen. De informatie die vergaard wordt binnen de nieuwe apps vormen de input voor de te lanceren feature 'Facebook Actions'. In plaats van de algemene term 'Vind ik leuk', kunnen Facebook gebruikers in de toekomst aangeven dat ze een bepaald boek 'Gelezen' hebben, schoenen van een bepaald merk 'Hebben' of dat ze een nieuwe gadget hebben 'Gekocht'.

Facebook Actions verschijnen alleen aan de rechterkant van je profielpagina en komen niet als statusupdate of geplaatste foto in de feeds van je vrienden. Net zoals je nu al op Facebook kunt zien welke nummers je vrienden via Spotify luisterden, krijg je in de toekomst bijvoorbeeld een overzicht van recente aankopen van je contactpersonen. En dat kan je op leuke ideeën brengen voor je eigen bestedingen.

Facebook Actions zijn dus termen die meer betekenis toekennen aan de informatie die een Facebook gebruiker deelt. Die gegevens zijn bij uitstek interessant voor marketeers en maakt van Facebook naar mijn idee een steeds interessante data mining tool.

Zou jij Facebook Actions gebruiken? En denk je dat het zakelijk een toevoeging biedt?

Afbeelding via Jolie O'Dell

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies