Kids site & game: Wat doet Hartstichting NL online? Jump!

Vorig artikel Volgend artikel

In de serie online kids marketing, categorieën website en game, brengen we vandaag... De Nederlandse Hartstichting's online activiteiten.

In eerste instantie kwam ik hen op het spoor door een tip over hun jump game, maar blijkt dat ze een vrij uitgebreid online platform hebben voor kids en tieners.

De website zendt niet enkel informatie richting de doelgroep, maar biedt ze ook de mogelijkheid interactief met de materie aan de slag te gaan.

Wat staat er allemaal op deze site? En werkt dit voor de doelgroep?

Kids site & game: Wat doet Hartstichting NL online? Jump!

In eerste instantie, kregen wij dus een reactie binnen, vermoedelijk van iemand van deNederlandse Hartstichting zelf, over een game die zij recentelijk gelanceerd hebben.

jumpgameuitleg

Ik ging 'm uitproberen, en moet eerlijk zeggen dat ik de boodschap van de game nog niet helemaal door had bij de eerste keer spelen. Een bezoekje aan de site bracht al veel meer duidelijkheid.

Belangrijk tipje: plaats je game altijd in een kader als hij een specifieke boodschap met zich meedraagt. Liefst moet deze boodschap duidelijk worden tijdens het spelen, maar mocht dat niet helemaal lukken... Laat dan je bezoekers via een landingpage naar de game gaan.

De game zelf was best wel ingewikkeld, vooral handelingen die verder gaan dan heen-en-weer lopen. Hoe je het verband in een buis moet stoppen bijvoorbeeld. Vind zelf altijd dat een game zonder uitleg in 1 keer te spelen moet zijn, dat kan ik van deze game helaas niet zeggen. Zelfs na het lezen van de uitleg kwam ik er niet echt uit.

jumphelp

Wel heel tof aan de game vind ik de visuele stijl en de grappige elementen zoals het mannetje die groen wordt van ziekte en de opa in rolstoel.

jumpziek

Kijkend naar hun overige online activiteiten, was ik een stuk meer onder de indruk. Ze blijken  dus met veel meer bezig te zijn dan alleen 1 campagne met een game. Er bestaat een platform, genaamd HeartJump.nl. Hierop kunnen kids niet alleen veel informatie vinden over hartziekten en gezond leven, maar ook zelf  interactief aan de slag met de materie.

overjump

Het hele platform ziet er goed uit qua vormgeving (niet te jong, niet te oud), heeft niet te veel tekst en voldoende afbeeldingen om te triggeren door te klikken.

jumpsite

Daarnaast gebruikt de Hartstichting de talloze mogelijkheden van het web erg slim. Zo plaatsen zij foto's van hun events bijvoorbeeld op flickr. Filmpjes gebruiken ze ook. Dan niet via Youtube, maar op het eigen platform (ook prima, vooral i.v.m. rechten vaak een prettige keuze).

jumpflickr

Nog een interactief onderdeel wat kinderen ongetwijfeld grappig vinden, is je eigen hart ontwerpen. Qua gebruikersvriendelijkheid zou je dat ding nog iets handiger kunnen inrichten, maar het concept is erg grappig en biedt de mogelijkheid om je eigen stempel op het platform te drukken c.q. je eigen ding ermee te doen.

jumpmijnhart

Kortom: kijkend naar alle online activiteiten van de Nederlandse Hartstichting, vind ik dat ze erg goed met ontwikkelingen meegaan en slim inspelen op de mogelijkheden van het web. Van wat ik kan zien, snappen ze de doelgroep redelijk goed, hoewel enige focus in content wellicht wel handig zal zijn naarmate de site zich uitbreidt...

Eline Kwantes

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies