De Nederlander: een 'creatief' wezen

Vorig artikel Volgend artikel

2012 komt in zicht en dus worden alle lijstjes opgemaakt. Eerder in de week kon je lezen wat men in Nederland en omstreken het vaakst opzocht met Google. Nu heeft ook LinkedIn de meest gebruikte woorden in de profielen onder elkaar gezet.

De Nederlander: een 'creatief' wezen

Hieruit blijkt dat de Nederlander een creatief wezen is. Althans, zo omschrijft hij zich graag. Stiekem is hij juist door dit woord te gebruiken het tegenovergestelde van creatief, want ook wereldwijd is dat het meest gebruikte woord.

Om je profiel er tussen alle andere uit te laten springen is het een goed idee om woorden als gespecialiseerd, innovatief, flexibel en gemotiveerd te vermijden. Deze zogenaamde 'buzzwords' staan in de top tien meest gebruikte woorden. Uniek maak je je hier dus zeker niet mee.

Wat je beter kan doen is taal gebruiken die jouw unieke professionele prestaties en ervaringen laat zien. Geef waar mogelijk concrete voorbeelden van resultaten die je hebt behaald en noem eigenschappen die jou speciaal maken. Ook is het verstandig om je vaardigheden duidelijk zichtbaar te maken, goede aanbevelingen te plaatsen en je profiel zo goed mogelijk te optimaliseren.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies