3 opvallende december campagnes

Vorig artikel Volgend artikel

Het is nog maar net december, maar het grote marketinggeweld rond de feestdagen is al los gebarsten. Kopen, kopen, kopen is het motto en daar maken bedrijven maar wat graag gebruik van. In dit artikel de spotlight op 3 opvallende online campagnes die op een leuke manier inspelen op de feestdagen.

3 opvallende december campagnes



1. Hunkemöller Reveal Your Gift
lucky
Deze Hunk-campagne kan geen vrouw gemist hebben. Speciaal voor de dames heeft Hunkemöller een fijne man in een gouden boxer gehesen; de Hunkemöller Hunk. Hij biedt jou in een grappig filmpje de keuze uit allerlei spannende doosjes waar een cadeautje in zit. Kies er één en 'reveal your gift'. De Hunk (hij heet Nick) zal dan jouw cadeautje uitpakken en onthullen wat je krijgt. Je hebt altijd prijs en er kan tot 500 euro shoptegoed in zitten.

Doel van deze campagne is natuurlijk de verkoop op de website. Alle keren dat ik deze actie probeerde ontving ik namelijk €5,- korting op mijn volgende bestelling. Mooi meegenomen, zo voor de feestdagen. Speels en spannend aangepakt dus. Het past naar mijn idee helemaal bij Hunkemöller.

2. Greetz adventkalender
greetz1
Greetz plaatst tot Kerst iedere ochtend een adventluikje op Facebook. Als 100 fans of meer reageren met 'Greetz open u, omdat..', dan gaat 's avonds het luikje open en zien de fans de prijs die die dag verloot wordt en wie deze heeft gewonnen. Hoe vaker de fans meedoen tussen 1 en 24 december hoe meer kans er ook nog is op de hoofdprijzen. Voor deze actie zijn samenwerkingen gestart met grote merken als NSHispeed, Canon, Vliegwinkel, Hotel Pullitzer en Blond Amsterdam.

Ik ontving een berichtje van hele trotse campaignmanager Gert-Jan Lagas: de actie is vanaf dag 1 een groot succes. Waar Greetz hoopte op 100 reacties per adventluikje waren er uiteindelijk binnen 1,5 uur na plaatsing van het eerste luikje al meer dan 1000 reacties. De actie heeft vandaag pas haar derde dag dus dit belooft nog een hoop goeds voor de rest van de maand.

3. NCRV: Joris' wensboom

Joris
In het net gelanceerde tweede online magazine van NCRV, Paperclip, bevindt zich een wensboom. Via deze boom kunnen mensen een wens aan een ander sturen. Deze wensen worden virtueel in de boom gehangen en de ontvanger krijgt bericht dat er een wens voor hem of haar in de boom hangt die bekeken kan worden. Deze actie genereert niet alleen traffic naar het online magazine, maar zorgt ook voor data voor NCRV.

De echte ouderwetse Kerst-gezelligheid is te vinden bij de NCRV. Het 'Samen op de wereld'-principe spreekt heel duidelijk uit deze actie. Een prachtige vormgeving en een mooi initiatief dat terug grijpt naar de reden waarom we eigenlijk überhaupt Kerst vieren.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies