Bright's crowdsource-project 'Accept or Decline' van start

Vorig artikel Volgend artikel

Vorige week vrijdag vond in Pakhuis De Zwijger de aftrap plaats van "Accept Or Decline", een nieuw crowdsource-project van trendmagazine Bright. Het grootschalig onderzoek moet inzichtelijk maken met welke voorwaarden gebruikers van populaire webdiensten dagelijks wel of juist niet instemmen. Bright vraagt haar lezers om gezamelijk de handen ineen te slaan en het woud aan regels om te zetten in leesbare én begrijpelijke teksten, bijgestaan door een jurist en experts uit het vak. Het officiele startschot volgde gisterenochtend en we kunnen spreken van een vliegende start!

Bright's crowdsource-project 'Accept or Decline' van start

Intussen hebben zich al meer dan 160 deelnemers voor het project gemeld en is het eerste volledige onderzoek ook al ingeleverd. De vaart zit er dus wel degelijk in. Maar er zijn nog genoeg bedrijven wiens algemene voorwaarden een scherpe blik verdienen. Zo richt het onderzoek o.a. zijn pijlen op Facebook, Apple, Twitter, Spotify, Hyves, Foursquare en het complete pakket aan diensten van Google. Op de website van het project is meer informatie te vinden.

Hoewel er over aandacht dus niet is te klagen, zijn er nog vele handjes nodig om het werk licht te maken. Meldt je dus vooral aan voor het project en laat je onderzoekend oog vallen op de voorwaarden van een dienst. Staan er dus zaken in, die mogelijk onze privacy aantasten maar ook bepalingen over garantie, aansprakelijkheid of eigendom waarvan je vermoedt dat het grote publiek dat zou willen of moeten weten dan is het de bedoeling dat je deze markeert. Al deze bevindingen worden dan nagelopen door juridische experts en alle nieuwswaardige bevindingen zullen door Bright en de mediapartners behandeld worden. Eventueel met persoonlijk commentaar van de verantwoordelijke deelnemer.

Heb je interesse om deel te nemen? Toegang tot een Google-account en voldoende analytisch vermogen en vrije tijd? Stuur dan een mail met je volledige naam naar crowd@bright.nl. De organisatie reageert vervolgens met meer details. Het onderzoek duurt nog ongeveer 2 weken. Naast de online berichtgeving neemt de organisatie een groot eindverslag in het april/mei nummer van Bright Magazine op.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies