Brood, daar zit wat in!

Vorig artikel Volgend artikel

Sommige primeurs zetten je wel even aan het denken. Zo ook het feit dat Voorlichtingsbureau Brood een Brood App aanbiedt waarmee je dagelijks op de hoogte blijft van broodrecepten en alles wat jij altijd al wilde weten over brood. Moet je eerlijk bekennen niet de eerste App waar ik aan zou denken om te downloaden. Wat ik daarentegen in deze case erg interessant vind is dat een, ogenschijnlijk, traditioneel bureau bezig is stappen te zetten in de online wereld.

Brood, daar zit wat in!

Even wat feitjes over deze App en mobiele website:

Mobiele website
Mobiel.brood.net is een website voor je smartphone boordevol broodinformatie. Zo vind je er de meest gestelde vragen & antwoorden en lees je er de geschiedenis van brood en broodsoorten en alles over brood en gezondheid. Dit en meer aangevuld met een wekelijkse gloednieuwe aflevering van het stripje Casino & Boerenwit.

De Brood App
Ben je ook nog eens bezitter van een iPhone of iPad dan kun je de gratis Brood App bij de iTunes Store downloaden. Kies je eetmoment, selecteer je broodsoort, klik je beleg aan en je ziet meteen een keur aan verrassende, lekkere en gezonde broodrecepten. Uiteraard kun je ook je eigen recepten kwijt compleet met foto. De lekkerste deel je via de Brood App direct met je vrienden via Twitter of Facebook. En natuurlijk gaat bureau Brood all the way en kun je via #brood ook nog de laatste Twitterberichten vinden.

Traditionele kanalen doorbreken
Om me heen hoor ik steeds meer bedrijven roepen dat ze ook apps moeten hebben. Dat vind ik soms wat zorgwekkend want als je de websites van dergelijke bureaus bezoekt stammen ze nog uit het jaar ....en nieuwe klanten vinden of hun doelgroep te woord staan via social media is vaak echt nog een kanaal te ver.

Maar de manier waarop Brood nu stappen aan het zetten is vind ik erg goed. Het voorlichtingsbureau is bedoeld om de waardering van brood in de samenleving te vergroten en hoe kun je dat beter doen dan dicht bij je doelgroep te gaan zitten. Wel hoop ik dat ze dit ook doorzetten, daadwerkelijk meerdere promo kanalen inzetten en daarin ook traditionele media niet vergeten.

Mooie marketingzin trouwens in het persbericht: "met de mobiele website van brood.net en de Brood App loopt voorlichtingsbureau Brood alvast vooruit op de nieuwe versie van deze broodnodige website". Want inderdaad de website van Brood stamt echt uit het jaar blok!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies