BCC: online productadvies wizard

Vorig artikel Volgend artikel

"Bezoekers van de website van elektronicaketen BCC kunnen voortaan op de site terecht voor online productadvies ‘dat past bij de persoonlijke wensen van de consument’." meldt de nieuwsbrief van AdfoResult mij gisteren.

Interessant om te zien dat dergelijke retailketens zich steeds meer op online richten, en proberen daarin de meest effectieve manier te vinden. Maar hoe specifiek is deze producttour nu echt op MIJN wensen afgestemd dan?

BCC: online productadvies wizard

Op zich natuurlijk goed om te leren van 'trail and error', m.a.w. lekker uitproberen!. Zeker met nieuwe media en daarmee ook het zoeken naar andere manieren om te informeren dan puur met tekst. Bij kids merk je dat video bijvoorbeeld erg versterkend werkt om iets te communiceren, in ieder geval duizendmaal beter dan tekst.

In dit geval heb ik zelf een vermoeden dat deze specifieke uitvoering niet enorm succesvol gaat zijn. Waarom niet? Vind de animaties redelijk saai en traag, maar bovenal zijn de begeleidende teksten niet echt van hoog niveau.

Over een wasmachine vermeldt de 'tour' bijvoorbeeld: "De voorlader is de meest voorkomende machine."

bcc

"Daar zit de deur aan de voorkant" ...vervolgt het verhaal. (oh, echt?)

Weet niet of deze info geboden wordt omdat er een onderzoek is gedaan onder de doelgroep van BCC. of dat het bedacht is om zo compleet mogelijk te zijn in informatievoorziening? Kreten als deze doen mij in ieder geval keihard afhaken. Hopelijk voor BCC, behoor ik niet tot hun doelgroep... op mijn wensen is het in ieder geval NIET afgestemd.

Eline Kwantes

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies