Virtuele adventskalenders in december

Vorig artikel Volgend artikel

Advent is hot dit jaar. Twee vooraanstaande merken gebruiken de Advent ter promotie van hun producten. Speciaal voor de feestdagen werden door Bol.com en De Telegraaf virtuele adventkalenders ontwikkeld.

Virtuele adventskalenders in december

Er zijn een aantal verschillen tussen de kalenders. Zo staat om te beginnen de adventskalender van De Telegraaf op een aparte pagina, terwijl die van Bol.com binnen de eigen site geïntegreerd is. En waar Bol.com dagelijks met een aanbieding komt en op 24 december met prijzen gaat strooien, spaar je bij De Telegraaf symbolen bij elkaar. Bij 5 dezelfde symbolen zijn er leuke prijzen te winnen. En dan is er nog de manier van inschrijven; bij De Telegraaf moet je eerst inschrijven (naam en e-mail) voordat je verder gratis mee doet. Bij Bol.com is het vrijblijvender en kun je meteen krassen.

Op deze verschillen na zijn de kalenders verder vrijwel identiek; allebei een gezellig kerstmuziekje op de achtergrond, aftellen kan met één vakje per dag en er vallen voor de gebruiker leuke prijzen te winnen.

Natuurlijk is een adventskalender een goed marketing idee; je bindt de klant voor een maand lang aan jouw merk en ook de gebruiker heeft voordelen in de vorm van prijzen of leuke aanbiedingen. Ik vind die van De Telegraaf erg leuk, omdat deze het meeste weg heeft van de ouderwetse papieren kalender die ik vroeger bij mijn ouders thuis had om af te tellen. Welke kalender heeft jouw voorkeur?

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies