Online ticketshops gedwongen tot aanpassingen

Vorig artikel Volgend artikel

Waar bestel jij je kaarten voor concerten en evenementen? En koop je wel eens doorverkochte tickets? En als je dat doet, heb je dan door dat het doorverkochte tickets zijn, wat de risico's daarvan zijn en wie je de tickets verkoopt? De Consumentenautoriteit vreest

Online ticketshops gedwongen tot aanpassingen

van niet. Vandaag werd bekend dat de bedrijven achter de websites 4alltickets.nl, Tickets4events.nl, Budgetticket.nl, Onlineticketshop.nl en worldticketshop.nl gedwongen worden aanpassingen te doen aan die sites. De websites voldoen volgens de Consumentenautoriteit niet aan de regels voor informatievoorziening aan consumenten.

Zo vindt de Consumentenautoriteit dat niet duidelijk is dat het om doorverkochte tickets gaat en wijzen de sites ook niet op de mogelijke risico's daarvan. De prijzen zijn niet juist weergegeven en de sites bevatten onvoldoende informatie over het bedrijf dat de website exploiteert. De Consumentenautoriteit eist dat dit aangepast wordt. Voldoen de sites hier niet op tijd aan, riskeren de bedrijven boetes tot 5000 euro per week (tot maximaal een ton). Overigens hebben de bedrijven toegezegd dat ze de websites zullen veranderen.

De Consumentenautoriteit heeft in mei al verschillende online ticketshops gewaarschuwd, maar de bedrijven die nu aangepakt worden hadden hun websites nog niet aangepast. Dit jaar jaagt de Consumentenautoriteit op oneerlijke handelspraktijken online. Wat vinden jullie: terechte jacht of heksenjacht?

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies