#carglasszuigt Reputatieschade of Imageboost?

Vorig artikel Volgend artikel

Trending topic van dit moment...#carglasszuigt. Watskebeurt? Het recept voor een "geslaagde" hoax is blijkbaar als volgt: Bedenk een snode plan om een bedrijf eens goed de stuipen op het lijf te jagen, open een nep-account (@NL_carglass) en Tweet je suf...plaats daarna een aantal reacties met de hashtag #carglasszuigt. Gevolg? Een niet aflatende stroom aan berichten over het bedrijf dat dol is op sterretjes in je autoruit.

#carglasszuigt Reputatieschade of Imageboost?

Dergelijke acties laten direct de kracht maar ook het gevaar van social media zien. Het nagaan van een bron is lastiger dan doet vermoeden en op het moment dat duidelijk wordt wat er aan de hand is op Twitter mengen de kuddedieren onder ons zich massaal in de discussie. Van het account @NL_carglass is inmiddels bekend dat het door de bedenkers zelf werd gebruikt. Op dit moment is het al duidelijk dat het hier een Hoax betreft. Een actie als deze toont aan hoe makkelijk het is voor een hele schare mensen om zaken blindelings over te nemen, terwijl blijbaar niemand zich heeft afgevraagd of het wel echt was!

Nu is de vraag natuurlijk? Hoe is het met Carglass? Hoe hebben zij deze dag beleefd en wat is hun reactie op dit hele gebeuren? Ik bel met Carglass maar de persoon die ik graag wil spreken is op dit moment onbereikbaar. Zelfs uit zijn voicemail komt geen persoonlijk bericht. De telefoniste vertelt me wel dat ze de hele dag overspoeld zijn met telefoontjes, maar  verder krijg ik niet veel uit haar. Ik besluit een mail te sturen naar Carglass, hopelijk reageren ze snel en kan ik jullie de andere kant van het verhaal laten horen, want: Als Carglass slim is gaan ze deze actie niet vergelden met juridische stappen of een levenslang filiaalverbod maar maken ze gebruik van alle ophef rondom het merk! If you can't beat 'em, join 'em!

Chantal Ariëns

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies