Online communities voor sport niches

Vorig artikel Volgend artikel

Het online community denken in de sportwereld is al zeer professioneel vormgegeven door Nike, maar ook 'niche' merken investeren nu in communities die hun doelgroep meerwaarde bieden. Althans, dat is de insteek... De twee laatste lanceringen zijn bevinden zich binnen de wereld van het hardlopen en de boardsports.

Online communities voor sport niches

Hardlopend Nederland kan voortaan terecht op de nieuwe community van Runners World. Hardlopers kunnen contact met elkaar zoeken en hun ervaringen delen, in woord en beeld. Verder is het mogelijk vanuit je online groep vervolgens offline aan de slag te gaan met eigen loopgroepjes, al dan niet via looproutes die de community biedt. Je kunt verder advies inwinnen en van alles lezen over de sport.

Voor de boardsport liefhebbers, vrouwen in het bijzonder, heeft O'Neill een 'First Love Last Love' community ontwikkeld. Vakblad Sportpartner meldt dat deze site wordt beheerd door zo’n acht jonge vrouwen uit de doelgroep waaronder O’Neill medewerkers en O’Neill teamriders. Op dit platform kunnen 'girls riders' elkaar ontmoeten en informatie delen. Het is een Europese community met een aparte Nederlandse sectie. Overigens is de URL niet echt makkelijk typen: http://www.oneillfirstlovelastlove.com

O%27Neill
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies