Infographic: de verandering van creatie naar conversatie

Vorig artikel Volgend artikel

Over de zin en onzin van social media als marketingtool valt genoeg te zeggen, lezen en schrijven. Recent onderzoek van PostRank laat echter duidelijk een verandering zien in de manier waarop we online communiceren. De afgelopen jaren zijn we van creatie overgegaan in conversatie en zien we dat het grootste deel van de conversatie rond content plaatsvindt op andere platformen.

Infographic: de verandering van creatie naar conversatie

Het onderzoek van PostRank is duidelijk: bijna 80% van alle dialoog rond content vindt vandaag de dag plaats op een ander platform. Terwijl in 2007 slechts een schamele 1% werd gediscussieerd op platformen als Facebook of Twitter, bleek in 2009 zo'n 26% van alle content onderdeel van een dialoog.

Over de hele linie is de verandering nog duidelijker. Waar in 2007 19,1% van alle internetgebruikers wereldwijd zich bezighield met creatie en slechts 0.03% met de dialoog, zien we dat in 2009 bijna geheel omgekeerd: 29% van alle internetgebruikers mengt zich in de discussie, terwijl slechts 3.1% zich nog bezigt met content creatie.

De hele infographic (hier de grote versie):

socialInfo
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies