15-jarige ontwerpt Google's WK logo voor de homepage

Vorig artikel Volgend artikel

Gisteren maakte Google bekend dat de 15-jarige Rens Doornbusch uit Haarlem is verkozen tot Nederlandse winnaar van de Doodle 4 Google ‘I love football’-prijsvraag. Het door Rens ontworpen Google-logo is maandag 14 juni, wanneer Nederland de eerste WK-wedstrijd speelt, een hele dag te zien op de Nederlandse homepage van Google.

15-jarige ontwerpt Google's WK logo voor de homepage

De Doodle van Rens werd geselecteerd uit inzendingen van honderden andere Nederlandse kinderen die in het kader van deze prijsvraag een Google-Doodle rond het thema ‘I love football’ ontwierpen. De deelnemers werden gevraagd om naast hun Doodle een verklarend statement in te dienen waarin zij hun ontwerpkeuze nader toelichtten.

De Doodles zijn beoordeeld op artistieke waarde en de mate waarin de deelnemer erin slaagde om zijn of haar liefde voor het voetbal uit te drukken in de titel en het verklarende statement. Uit alle Nederlandse inzendingen selecteerden medewerkers van Google Nederland de tien beste Doodles. Vervolgens kregen de Nederlandse gebruikers van Google de gelegenheid om hun stem uit te brengen op hun favoriete Doodle-ontwerp. De winnende Doodle zal op 14 juni 24 uur lang te bewonderen zijn op de Nederlandse homepage van Google.

Rens neemt automatisch deel aan de wereldwijde competitie. Gebruikers van Google uit alle delen van de wereld krijgen daarbij de gelegenheid om hun stem op hun favoriete internationale Doodle uit te brengen. Het winnende ontwerp zal in juli 2010 maar liefst 24 uur lang te bewonderen zijn op de Google-homepage van alle deelnemende landen. De winnaar en degene die op de tweede plaats eindigt, zullen ontvangen fantastische prijzen. Voor meer informatie kijk op www.google.nl/lovefootball.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies