Kids site: De wereld van Unox met Suze en Thomas

Vorig artikel Volgend artikel

Na een aantal grote andere merken, heeft nu ook Unox een online belevingswereld voor kids. Deze wereld draait om het leven van Suze en Thomas, die samen met hun papa en mama op een Rijnaak wonen. Samen beleven ze allerlei (Hollandse) avonturen.

Voor kids bevat de site ontzettend veel interactiviteit. Bovendien wordt deze continu uitgebreid met nieuwe content, maar wat bevat de site eigenlijk allemaal?

Kids site: De wereld van Unox met Suze en Thomas

De homepage van de site is de kajuit. Papa, mama, Suze en Thomas wonen hier. Samen met hun hond Piraat. Dit is duidelijk het startpunt van alle avonturen. Al direct wordt je toegesproken door een stem die het verhaal even uitlegt. Geluid op deze manier toegepast is voor kids erg prettig, maar fijn voor ons: je kunt het ook uitzetten!

unox1

Ook als je je geluid niet aan hebt staan, kun je natuurlijk meer te weten komen over de 'karakters'. Elke persoon heeft zijn eigen korte uitleg in tekst. 

unox4
unox6

Maar veel leuker zijn natuurlijk alle 'dingen die je op de site kunt doen'. Neem bijvoorbeeld het maken van een eigen kleurplaat. Dit is in de vorm van een game gegoten. Helemaal in de stijl van Suze en Thomas kun je een creatie samenstellen. Leuk, want dan heeft niet iedereen dezelfde kleurplaat liggen thuis. En, je kunt 'm ook nog opslaan voor later.

unox9

Er staan op dit moment nog twee andere minigames online, waar kids spelenderwijs de Unox wereld mee kunnen ontdekken. Je kunt blikjes Knaks rondbrengen op de fiets en traktaties maken voor de verjaardag van Suze. Later in de campagne volgen nog meer games, als we de 'kalender' moeten geloven.

unox14
unox15
unox12
unox13

De online wereld staat echter niet op zich. Naast het uitgebreide aanbod aan content, worden kids ook op andere manieren in het verhaal van Suze en Thomas meegezogen. Neem bijvoorbeeld de verpakking. Hierop staan bijvoorbeeld stripverhalen, maar ook codes die je op de site kunt invullen om extra's te krijgen. Offline en online zijn dus duidelijk aan elkaar gekoppeld.

unox10

TV commercials kunnen natuurlijk ook niet ontbreken. Naast dat deze o.a. op Nickelodeon te zien zijn, kun je ze ook terugkijken via de website.

unox11

Concluderend: Unox heeft een wereld neergezet met een verhaal dat kids zeker tot de verbeelding zal spreken. De stijl is aantrekkelijk en consistent doorgevoerd in alle media. Door de regelmatige updates blijft de site langere tijd aantrekkelijk voor kids. En de content prikkelt niet alleen de fantasie, maar ook creativiteit van kids (bijvoorbeeld de Kijkboot). Een mooie start om uit te bouwen naar een nóg groter platform over de komende jaren...

Unox (Unilever) heeft deze wereld neergezet i.s.m. Nickelodeon (MTV Networks Advertising). De online productie is grotendeels gedaan door Media Monks. Het ijsjesmerk OLA werkt al een aantal jaar succesvol samen met Nickelodeon, wat heeft geresulteerd in de huidige campagne OLA IJstijd.

Meer voorbeelden van Nederlandse online belevingswerelden voor kids door (commerciële) merken zijn onder andere: Fred & Ed, Pritt Knutselwereld, Venz.

Deze review is onderdeel van een zich continu uitbreidende serie analyses van online marketing initiatieven (zoals websites, campagnes, social sites, branded games, etc.) die op doelgroep kinderen zijn gericht. Regelmatig verschijnen nieuwe reviews over websites, games, campagnes en dergelijke andere initiatieven op internet. Met zoekopdracht "kids" binnen DutchCowGirls kun je de overige artikelen gemakkelijk terugvinden.

Eline Kwantes

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies