PitchBlink voor iedereen die geïnteresseerd is in media

Vorig artikel Volgend artikel

Bij de meeste banners heb ik -net als bij vrijwel iedere andere vorm van reclame- al snel de neiging om ze zonder een blik waardig te gunnen voorbij te scrollen. Voor de verandering deed ik dit niet bij de banner van PitchBlink in de nieuwsbrief van Nederlands MediaNieuws. Wat bleek: de inhoud van de site is zeker de moeite waard om te bekijken.

PitchBlink voor iedereen die geïnteresseerd is in media

PitchBlink is een online platform voor iedereen die geïntereseerd en/of actief is in marketing, communicatie, media en internet. De site richt zich met name op bureaus, van reclamebureaus tot PR bureaus, maar is eigenlijk voor iedereen die zich op dit gebied begeeft interessant.

De site staat boordevol cases die je kunt selecteren op branche, doelgroep, medium en budget. Deze zijn praktisch en overzichtelijk opgezet. Cases zijn natuurlijk een ideale voedingsbron om je te verdiepen in het vakgebied en om te bekijken wat er mogelijk is om je product of dienst op een originele manier onder de aandacht te brengen. Daarom vind ik het persoonlijk jammer dat niet alle cases even uitgebreid behandeld worden. Niet altijd wordt er ingegaan op de achterliggende doelstelling en of deze ook behaald is.

Er zijn uiteeenlopende cases te vinden op PitchBlink. Onder andere de actie van Heineken waarbij consumenten zelf hun longneck kunnen ontwerpen, een guerilla actie van Hunkemöller waarbij ze de kale winterbomen volgehangen hadden met BH's en de actie van Flexa waarbij ze in 2009 bij de start van het nieuwe studieseizoen een giga bril met gekleurde glazen hadden neergezet op opvallende plekken in de grote steden van Nederland, zoals op het museumplein in Amsterdam. Naast cases bestaat de site onder andere uit nieuws en vacatures.

Leuke bijkomstigheid van de site is dat je zelf via een online toolbox je nieuwsbrief en persoonlijke RSS feeds kunt samenstellen en dat alle berichten direct te delen zijn via onder andere Facebook, Twitter, Hyves en e-mail. Leden kunnen bovendien alle informatie in de eigen omgeving publiceren, dit scheelt weer in het tig keer hoeven posten van een bepaalde case.

PitchBlink bestaat slechts enkele maanden -officieel van start gegaan in februari van dit jaar- en is ontstaan uit een fusie tussen Blinkmediacases en Pitch View. Hierdoor staat de site nu al boordevol interessante cases. De site put niet alleen uit de bestaande content, nieuwe aanmeldingen schijnen ook in rap tempo binnen te komen. Zelf geven ze aan onlangs bekende namen als Hemels van der Hart, Ogilvy en Hyves binnengehaald te hebben. Daarnaast hebben ze een goede samenwerking met mediapartners als Lenthe Publishers en Nederlands MediaNieuws om de cases en noviteiten onder de aandacht te brengen.

Naast de site geeft PitchBlink een jaarboek uit en organiseren ze diners en een serie events, onder andere in samenwerking met NIMA.

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies