Nieuwe Foursquare-campagne History Channel officieel gestart

Vorig artikel Volgend artikel

Begin dit jaar liet Foursquare-oprichter Dennis Crowley een aantal keer de kassa rinkelen door enkele grote samenwerkingen aan te gaan. Liefst 6 grote mediapartijen gingen in zee met de New Yorkse start-up. Van HBO tot Warner Bros, stuk voor stuk zagen ze de afgelopen maanden hun crossmediale campagne van start gaan. Begin deze week ging ook de campagne voor The History Channel, rond "America, The Story Of Us", officieel van start. 

Nieuwe Foursquare-campagne History Channel officieel gestart

Voor de campagne heeft de TV-zender een speciale Foursquare-pagina in het leven geroepen. Op de pagina wordt het verhaal rond de 12 uur durende show "America, The History Of Us", die het verhaal van de 400-jarige geschiedenis van de Verenigde Staten moet vertellen, voorzien van extra informatie.

De campagne is uitermate simpel van opzet: het deskundige team van de History Channel heeft aan een grote hoeveelheid locaties binnen de Verenigde Staten nuttige feitjes gehangen. Zo zien mensen die inchecken bij de St.George's Chapel in New York bijvoorbeeld welke speciale band Abraham Lincoln heeft met deze kerk. Met elke check-in maak je weer meer kans op de speciale badge die ook is gemaakt voor deze campagne.

history-foursquare-1

Naast deze actie doen mensen die inchecken op locaties met een History Channel-connectie ook direct mee in een loterij, waarbij er wekelijks tientallen prijzen worden weggegeven.

Nu alle 6 campagnes lopen is het de vraag wat de volgende stap van Foursquare zal zijn. Meer media of toch een andere kant op? Het is nog even virtueel koffiedik kijken!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies