Eindelijk een bedrijf dat twitter begrijpt

Vorig artikel Volgend artikel

Bedrijven dumpen veel loze dingen op twitter om maar hip te zijn. ‘Check nu onze blog over ons nieuwe product!’ ‘Kijk wat veel fans wij hebben op facebook, word nu ook een fan!’ ‘Wat leuk dat je ons volgt!’ Persoonlijk zit ik niet op dit soort inhoudsloze en meestal ook zinloze tweets te wachten. Twitteren om het twitteren voegt meestal niet veel toe. Leuker is het als iemand in bedrijf echt persoonlijk blijkt te reageren op tweets. Natuurlijk hebben we het voorbeeld van Nestle – Kitkat waar dit nogal mis ging maar vandaag heb ik voor het eerst ervaren dat het ook echt goed kan gaan! Vodafone onderneemt stappen in de goede richting.

Eindelijk een bedrijf dat twitter begrijpt

Na irritaties over de service van Vodafone heb ik me uitgebreid uitgeleefd op twitter. Vandaag kreeg ik eindelijk goede service en dat vond ik dan ook wel weer het vermelden waard. Direct kreeg ik een reply van Vodafone waarin ze me bedankten. Omdat ik eerst sceptisch was over de intenties direct gereplied waarom ik nu ineens aandacht kreeg terwijl ik in het verleden werd genegeerd. Boven verwachting kreeg ik een verontschuldigende en positieve reply en werd er om meer feedback gevraagd. Na wat heen en weer getweet werd ik eigenlijk steeds positiever. Eindelijk een bedrijf dat begrijpt waar communicatie om draait en niet doet alsof het nooit iets zou kunnen leren. Want een luisterend oor(of in dit geval lezend oog) in de wirwar van klantenservice, daar zitten we nou wel op te wachten.

Voor de geïnteresseerden de tweets:

Mijn bericht: Miracle! Just standing in the vodafone shop made my bb trackbal work again! :)

Vodaphone: @__Danielle__ That's magic! If it happens again feel free to take it back and I'm sure we can fix it for you :) ^KD

Mijn bericht: @VodafoneUK weird that you react to my first positive tweet on vodafone but ignored previous negative ones. Hope you keep the service up!

Vodaphone: @__Danielle__ I didn't see your earlier ones. Is there anything else that isn't resolved? I'd be happy to help :) ^KD

Mijn bericht: @VodafoneUK (1/2) btw, I did like the service in the shop way better than 2 months ago. They even offered drinks while I was waiting.

Mijn bericht: @VodafoneUK (2/2) on the phone however the people don't listen. They could learn from the shops!!

Mijn bericht: @VodafoneUK all is good again. Thanks for asking

Vodaphone: @__Danielle__ I'll feedback about 2/2. I'm glad it's improved and all resolved for you :) ^KD

Danielle van Bakel

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies