Duckstad op Twitter

Vorig artikel Volgend artikel

Sinds vorige week zijn de bewoners van Duckstad aan het twitteren geslagen. De berichten van Katrien, Kwik, Kwek en Kwak of van de Zware jongens zullen niet voor iedereen iets waardevols te zeggen hebben, maar er lijkt over elke tweet te zijn nagedacht. Alle tweets uit heel Duckstad zorgen voor synergie; ze vullen elkaar aan en er ontstaat een hele verhaallijn. Door het ontstaan van deze verhaallijn krijgt automatisch elke tweet meer waarde. Ook wordt er meer waarde gecreëerd door in te spelen op actualiteiten.

Duckstad op Twitter

Voor elke campagne is het natuurlijk van belang om te weten waar de doelgroep zich bevindt. Twitter wordt (nog) vrijwel niet gebruikt door kinderen, en onderzoek door Princeton Survey Research Associates International heeft aangetoond dat het medium vooral populair is onder volwassen tussen 18 en 34 jaar.

Dat deze groep één van de potentiële consumentengroepen van de Donald Duck is wordt onder andere bewezen door het Nationaal Studentenonderzoek, waaruit naar voren komt dat de Donald Duck het meest gelezen blad is onder studenten, waarbij één op de tien studenten de Donald Duck leest. Dit laat zien dat niet enkel kinderen de Donald Duck lezen, en dat potentiële nieuwe lezers en huidige lezers via Twitter te bereiken zijn.

De tweets zijn echt heel grappig! Ik vind het een briljant idee! Followen dus!

(Bron:Frank Snijders)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies