Dutch Creative brengt de creatieve sector in kaart

Vorig artikel Volgend artikel

Ik vind een 'platform' altijd een beetje een naar woord, maar nu is er eentje gelanceerd die mogelijk toch best interessant kan zijn voor mensen in het online vakgebied. Dutch Creative wil het aanbod van bureaus in de creatieve sector in beeld gaan brengen voor opdrachtgevers in alle sectoren van het bedrijfsleven, overheid, non-profit en de cultuursector.

Dutch Creative brengt de creatieve sector in kaart

Het platform gaat bestaan uit een achtdelige boekenserie, een uitgebreide website met portfolio’s van creatieve bureaus, bureaufilms, een nieuwsfeed en een mobile applicatie die ervoor zorgt dat het meest recente werk van creatieve bureaus op de smartphone te bekijken is. Daarnaast zal Dutch Creative regelmatig netwerkbijeenkomsten gaan organiseren over trends in creativiteit voor specifieke sectoren uit het bedrijfsleven, non-profit, de overheid en cultuursector.

Het platform staat open voor creatieve bureaus in 8 sectoren: grafisch ontwerp, branding & identity, reclame & communicatie, webdesign, gaming & animatie, product design, fotografie & illustratie en trends & styling.

Geinteresseerde creatieve bureaus kunnen zich nu opgeven op de website en worden in alle publicaties meegenomen. Opdrachtgevers kunnen de boekenserie nu vast (gratis) bestellen.

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies