VARA innoveert crossmediaal

Vorig artikel Volgend artikel

De VARA heeft crossmedia hoog op de agenda staan en dat blijkt uit tal van initiatieven.
Zo zijn zij al geruime tijd bezig om hun digitale mediamix te vergroten en moet de hele organisatie crossmediaal worden. En sinds vandaag is de VARAgids ook op Twitter te vinden.

VARA innoveert crossmediaal

Overigens is de VARA niet de enige die haar bevindingen via Twitter deelt: De VPRO doet dat al een tijdje.  Je kan de uitzendingen van de VPRO volgen via VPRO. Favoriet bij mij is ook Wim de Bie of tvjunkie Bert van der Veer. Of volg via twitter de kijkcijfers. Je kan ook “meetwitterzappen” over media op Zappenblog. De tijden van alleen maar zappen is voorbij: we multitasken er op los en kunnen dus tijdens het tv kijken ook nog direct onze mening spuien...

De VARAgids hoort ook graag het commentaar en aanbevelingen van de volgers. Dus tweet je mening en wie weet wordt er naar je geluisterd in Hilversum! Hoofdredacteur Chris Buur: "Een fijne combinatie van praktisch nut en een beetje Beavis & Butthead. Steeds meer mensen hebben de laptop op schoot tijdens het buizen en dan is het lekker om live gegidst te worden. Dit zien we ook aan de eerste behoorlijk enthousiaste reacties."

Elke avond tussen 19.00 en 23.30 uur geeft één van de redacteuren kijktips en wordt het aanbod aan talkshows en andere liveprogramma's bijgehouden voor de twittervolgende tv-kijker. Eind januari presenteerde de VARA haar nieuwe crossmediale plannen, zie ook het bericht van Dutchcowgirls hierover. Nog dit jaar lanceert de VARA een 'social video player'en komt de omroep met augmented reality-karaoke. 

Bron: VARA/Broadcast Magazine

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies