Foursquare kondigt 5 nieuwe crossmedia samenwerkingen aan

Vorig artikel Volgend artikel

Toen Foursquare begin deze maand de samenwerking met Bravo aankondigde, wist oprichter Dennis Crowley al te verklappen dat het zeker niet de laatste aankondiging zou zijn. Waar hij toen nog slechts kon hinten naar een samenwerking met een andere TV-zender, mocht hij gisteren de samenwerking met giganten HBO en Warner Bros. bevestigen. Twee klinkende toevoegingen aan de groeiende lijst met crossmediale samenwerkingen.

Foursquare kondigt 5 nieuwe crossmedia samenwerkingen aan

Naast de samenwerking met omroep HBO en filmstudio Warner Bros. kondigde Foursquare gisteren ook aan de contracten rond te hebben met toeristenbureau ExploreChicago, tv-zender The History Channel en restaurantgids Zagat. Naast speciale landingspages op de site van Foursquare (zoals deze van Zagat), krijgen ook deze partijen een serie van exclusieve "badges" die verdient kunnen worden door "gesponsorde" locaties te bezoeken. 

Ook voor de samenwerkingen met HBO en Warner Bros. staan de landingspages intussen klaar. Warner Bros. kiest ervoor om rom-com Valentine's Day extra aan te jagen via de game. Mensen die zich via Foursquare aanmelden op zogenaamde "valentijnslocaties" in bijvoorbeeld Los Angeles, New York of San Francisco krijgen naast de beste romantische tips van de makers van de film ook een heuse "valentijnsbadge".

foursquare-valentine_s-day-movie

In een soortgelijke opzet kiest HBO er voor om de nieuwe serie "How To Make It In America" te promoten. De serie over 2 jonge mensen en hun dagelijkse sores start (ironisch genoeg) op 14 februari en speelt zich af in New York. Mensen die op locaties inloggen waar men ook in de serie regelmatig te vinden is, krijgen niet alleen speciale tips, maar wederom ook speciale badges. Een hele serie, opgesplitst in categorieëen als "cultuur", "cocktails" en "nachtleven".

foursquare-hbo

Hoewel er deze keer geen hints werden gegeven door de oprichters, gonst het van de geruchten rond nieuwe samenwerking die Foursquare aan kan of zal gaan. Op dit moment lijkt een samenwerking met een FMCG het meest voor de hand liggend, hoewel sommige experts denken dat Foursquare's volgende samenwerking in de hoek van de populaire Amerikaanse sporten is te vinden. Hoe dan ook, de dienst gaat als een raket en toont zich in ieder geval nu al slagvaardiger in het verdienen van geld dan Twitter, waar het qua groei vaak mee wordt vergeleken.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies