Bravo brengt Foursquare op TV

Vorig artikel Volgend artikel

Schreven we eerder nog over de heuse Foursquare-killer van Facebook, blijkt uit de laatste ontwikkelingen rond de game dat deze zich niet zomaar gewonnen lijkt te geven. Nadat Foursquare eind januari al aankondigde te gaan samenwerken met de gratis krant Metro, gaan de ontwikkelaars nu samenwerken in een hele andere mediatak: de Amerikaanse tv-omroep Bravo gaat de game integreren met hun programma's.

Bravo brengt Foursquare op TV

Volgens de doorgaans goed ingevoerde New York Times gaat de samenwerking tussen FourSquare en Bravo later vandaag al van start. Kijkers van de tv-zender maken kan op exclusieve "badges" en andere prijzen door in te checken op 500 speciale "Bravo-locaties". 

Daarnaast maakt Bravo van alle beroemdheden uit hun tv-aanbod redacteurs. Zij zullen de vooraf geselecteerde locaties voorzien van tips en to-do's, doorspekt met verwijzingen naar de tv-programma's waarin zij figureren. 

De samenwerking is intussen ook al bevestigd door beide betrokken partijen. Foursquare-oprichter Dennis Crowley wist daarbij te melden dat dit slechts een begin van een reeks crossmediale samenwerkingen is en hij hintte zelfs naar een samenwerking met andere tv-zenders. 

Een samenwerking met een grote tv-zender zal er zeker voor zorgen dat het fenomeen Foursquare én de term "check-in" bij een groter publiek bekend raakt. Het is Crowley er alles aan gelegen om vooral die laatste term synoniem te houden met Foursquare: "Everyone is doing check-ins and we’re not going to win that word. What we think we can offer is the best reason to check-in".

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies