Website geeft inzicht in kosten van mobiele diensten

Vorig artikel Volgend artikel

Je kent ze wel, die reclames van ringtones, wallpapers, horoscopen en andere meuk voor op je mobiel. In de praktijk bestel je vaak niet één ding, maar zit je ineens vast aan een abonnement op een mobiele dienst. Dat je uiteindelijk klauwenvol met geld kost. Met name jongeren en andere kwetsbare groepen zijn hier de dupe van.

Website geeft inzicht in kosten van mobiele diensten

Gisteren werd er daarom eerlijkst.nl gelanceerd, een website waarop consumenten meer informatie over al deze mobiele diensten en abonnementen kunnen vinden. Volgens staatssecretaris Frank Heemskerk moet de site 'transparantie brengen in deze ondoorzichtige markt'.

Volgens hem komen er maandelijks 400 tot 500 klachten binnen van mobiele bellers met onverwacht hoge telefoonrekeningen. Aanleiding voor een aanscherping van de zelfregulerende gedragscode, aangevuld met nieuwe wetgeving.

Kleine lettertjes
Centraal in de aangescherpte gedragscode staat dat consumenten vooraf dienen te weten om welke sms-dienst het gaat, welke kosten daaraan verbonden zijn en hoe zij zich voor de dienst kunnen afmelden. De kleine lettertjes moeten zogezegd grote letters worden. De informatie moet door de aanbieder via sms en op de website worden aangeboden voordat het abonnement wordt afgesloten.

Eerlijke informatie
Op eerlijkst.nl is alle essentiële informatie over de populairste sms-diensten nu al beschikbaar. De website geeft objectief en eerlijk inzicht in kosten en abonnementen van verschillende diensten. Ook is op de site te vinden hoe een abonnement eenvoudig kan worden opgezegd.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies