Death Star jaagt je vrienden op

Vorig artikel Volgend artikel

Dat het einde van het jaar meestal in het teken staat van liefde, samenzijn en vrede heeft Adidas in een nieuwe campagne op zijn zachtst gezegd maling aan. Geen kerstballen maar de enige echte Death Star uit Star Wars maakt jacht op je vrienden en zorgt voor een heel ander soort vuurwerk. Aanleiding van de campagne is de lancering van een complete "Star Wars"-kledinglijn in januari.

Ook deze campagne maakt handig gebruik van de verbindingsmogelijkheden (API's) die diverse grote platformen steeds vaker aanbieden. Op de speciale actiesite kan de bezoeker via Google Maps aangeven op welke locatie Darth Vader zijn Superlaser moet richten. Dit kan tot op de meter nauwkeurig indien gewenst, want het is zelfs mogelijk om via Streetview de exacte locatie aan te geven.

Bezoekers die inloggen met hun Facebook-gegevens hebben het nog makkelijker. Zij kunnen na het inloggen direct een vriend uitzoeken, waarna de Superlaser automatisch op de locatie van die vriend wordt gericht. Maar ook de Facebooker krijgt de mogelijkheid om die locatie te verfijnen met Streetview.

Dankzij de medewerking van Lucasfilm heeft de campagne absoluut die bekende Star Wars-vibe en ziet het er schitterend uit. Het gerucht gaat dat er ook nog eens diverse varianten van deze campagne draaien op de sites van retailers en patners van de Duitse sportgigant. 

Je vrienden opblazen vanuit de ruimte, het is misschien een beetje een vreemde kerstgroet. Een erg mooie campagne is het echter wel!

adidas-superlaser
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies