Vind je dubbelganger op Facebook

Vorig artikel Volgend artikel

Ooit het gevoel gehad dat je in een spiegel keek terwijl je een wildvreemde tegenkwam op straat? Het is het haakje waaraan Coca Cola hun nieuwe campagne rond Coke Zero heeft opgehangen. Want als Coke Zero hetzelfde smaakt als de klassieke Coke, zou er dan ook iemand op de wereld rondlopen met hetzelfde gezicht als jij? Via de "Facial Profiler" op Facebook probeert Coke je dubbelganger te achterhalen.

De applicatie vraagt aan het begin direct toegang tot je Facebook-profiel. Vervolgens worden je foto's doorzocht. Mocht je niet genoeg of geen foto's beschikbaar hebben, kun je een foto via de applicatie uploaden of direct een foto maken als je over een webcam beschikt.

De Facial Profiler werd eind oktober gelanceerd en beschikte begin deze maand over genoeg gebruikers (foto's) om ook daadwerkelijk een goede "look-a-like" te vinden bij de door jou ingezonden foto. Gemiddeld maken zo'n 150.000 mensen per maand  gebruik van het stukje software dat door Crispin Porter + Bogusky (bekend van de Whopper Sacrifice) werd ontwikkeld.

Een erg grappige campagne, waarbij goed gebruik wordt gemaakt van de immense hoeveelheid foto's die er op Facebook beschikbaar zijn. Toch wordt de applicatie niet massaal gebruikt en door de gebruikers slechts met een 2.2 uit 5 gewaardeerd. Dat kan zomaar te maken hebben met het idee dat het toch wel een beetje eng is om een externe partij door je foto's te laten snuffelen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies