Multiplayer racen in banners

Vorig artikel Volgend artikel

Je hebt een nieuwe racegame. Je adverteert ermee met banners. En in die banners laat je de gamers realtime tegen elkaar racen. Met die unieke campagne promoot Electronic Arts zijn nieuwste racegame Need for Speed: Shift. Een innovatief concept van bureau NRG3 op vijf sites van Sanoma Men’s Magazines. Ook uniek: Coca-Cola Zero sponsort het scorebord. In-campagne advertising dus.

Multiplayer racen in banners

Er komt bijna geen game meer uit zonder multiplayer optie: de mogelijkheid om via internet tegen echte tegenstanders te spelen. "Dat wilden we ook mogelijk maken in banners," zegt Frank Schippers, creative director NRG3. "Spelletjes in banners zijn niets nieuws. Maar hoe mooi is het als je in een banner kunt spelen tegen iemand die op dat moment dezelfde banner ziet?"
 
Echte tegenstanders
En dat is gelukt. De nieuwe bannercampagne voor Need for Speed™: SHIFT bestaat uit interactieve banners, waarin real time geracet kan worden tegen andere spelers.
Deze tegenstanders zijn te vinden op de homepages van vijf websites van Sanoma Men’s Magazines.  Die hebben ieder een eigen Need for Speed™ SHIFT banner gekregen, met daarin een speelbaar circuit. Samen vormen deze een Grand Prix. Om die te winnen, moeten spelers elkaar verslaan op alle vijf de circuits.

In-campagne advertising
Coca-Cola Zero adverteert ook in de campagne, door het scorebord te sponsoren. Schippers: "In-game advertising is steeds meer regel dan uitzondering. Dus waarom zouden we dit niet kunnen doortrekken naar de campagne voor een game? Het doel was immers om de game-ervaring maximaal door te vertalen. En bij een racegame horen sponsorborden."
 
De vijf banners kunnen bereikt worden via de centrale campagnesite: www.electronicarts.nl/thinkfastdrivefaster. En op de volgende sites van SMM: autoweek.nl, formule1.nl, sportweek.nl, insidegamer.nl en gamer.nl. Op de centrale site staat het algemeen klassement en meer info over de game. De campagne loopt van 3 december tot en met 29 december.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies