Cowgirl in the Valley: Sociale netwerken voor werklozen

Vorig artikel Volgend artikel

Voor iedere doelgroep bestaat ondertussen wel een apart sociaal netwerk. Een categorie groeit in de VS echter op dit moment bijzonder snel: sociale netwerken voor werklozen. Zo kunnen werklozen via Layoffspace.com ervaringen uitwisselen, krijgen ze tips voor solliciteren en het op orde krijgen van hun CV en worden inzichten gedeeld over hoe om te gaan met een kleiner budget.

Cowgirl in the Valley: Sociale netwerken voor werklozen

Ook carrièrecoaches en recruiters maken deel uit van het netwerk om de leden  te helpen zo snel mogelijk weer aan de slag te kunnen. Naast Layoffspace zijn er verschillende andere online plekken waar mensen zonder baan hun lotgenoten kunnen ontmoeten. Zo is er de website No Job Survivor met het motto: Laid off? Don’t worry life is still good.  En een blog voor en door werklozen: Pink Slips are the New Black. Op LinkedIn er is de groep Get Hired, gestart voor werklozen om elkaar te motiveren en creatieve manieren te delen een baan te vinden.

Er is een grote markt voor dit soort netwerken en groepen. Op dit moment zoeken 15 miljoen Amerikanen een baan. Vorig jaar om deze tijd waren dat er nog 9.6 miljoen. In Silicon Valley is het percentage werklozen op dit moment 12 procent tegen 6,4 procent in 2008. Zolang de recessie nog voortduurt floreren deze netwerken in ieder geval. Aan tijd geen gebrek, al kan het zoeken naar een baan natuurlijk ook een fulltime job zijn. 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies