Foursquare open voor adverteerders

Vorig artikel Volgend artikel

De mobiele game Foursquare is een rijzende ster. Hoewel we ons hier in Nederland vooralsnog moeten beperken met inchecken in Amsterdam, kent het spel een enorme populariteitspurt. De ontwikkelaars zitten echter niet stil te genieten van het succes; eerder deze week lanceerde zij een uitbreiding van het plaform, speciaal voor adverteerders.

Foursquare open voor adverteerders

Middels het platform krijgen adverteerders de kans om speciale aanbiedingen te doen voor hun "locatie". Als eerste adverteerder biedt de Amerikaanse restaurantketen Tasti D-Lite een korting aan alle FourSquare-spelers die op twee verschillende locaties van de keten inchecken. Voor de "burgermeesters" van bepaalde locaties zijn er weer andere kortingen mogelijk. Er zijn nu alleen nog maar Amerikaanse steden voorzien van deze "Foursquare specials", maar inschrijven is niet beperkt tot de States. Het is dus wachten op de eerste Amsterdamse adverteerder!

4sq_mayor_bonus

En daarmee maakt Foursquare direct een einde aan de vergelijking met de opkomst van Twitter. Want waar Twitter nog steeds zoekt naar het beste businessmodel, lijkt Foursquare de spijker op zijn kop te slaan. Het beschikt namelijk over een grote groep intensieve spelers die hun werkzaamheden nu nog eens extra "beloond" zien worden. De onderlinge rivaliteit op jacht naar het burgermeesterschap heeft zojuist een extraatje gekregen!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies