Cowgirl in the Valley: Symbaloo 2.0 goes USA

Vorig artikel Volgend artikel
De eerste Nederlandse pers heeft er in Silicon Valley al een beetje aan mogen ruiken: Symbaloo 2.0.  De nieuwe versie van het van origine Nederlands platform, waar je op een visueel aantrekkelijke manier je favo links kunt verzamelen. CEO Klaas Lameijer gaf ons in Mountain View een korte demo met toelichting. Wat is er nieuw?
Cowgirl in the Valley: Symbaloo 2.0 goes USA

Het delen van pagina’s gaat belangrijker en makkelijker worden. Symbaloo werkt samen met Q42 uit Delft aan het verbeteren van functionaliteit daarvoor. Het is straks dus nog eenvoudiger je interesses met anderen te delen via een pagina met de beste links over een specifiek onderwerp.
Voor ieder interessegebied kan een eigen ‘webmix’ worden gemaakt al dan niet met bijdragen van experts op dat gebied. Als voorbeeld noemde Lameijer een Symbaloo-expertpagina over longkanker met input van artsen en ziekenhuizen. Aan de andere kant zijn er de 'fun' pagina's zoals een verzameling van de 50 meest populaire Twitteraars. Natuurlijk worden gebruikers van Symbaloo ook van harte uitgenodigd een eigen expertpagina te maken en deze te delen.

In Nederland is Symbaloo in korte tijd redelijk snel gegroeid en telt het ruim 150.000 gebruikers. Het gaat nu in de USA op zoek naar verdere internationale groei. Het concept van ‘de blokjes’ is populair en in Nederland al door verschillende partijen gekopieerd. Erg benieuwd hoe het in de VS gaat verlopen.  Ik  ga het van heel dichtbij volgen. Het vernieuwde platform is almost ready for take off. Countdown has started!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies