Kids site: Beverly Hills Puppy Club

Vorig artikel Volgend artikel

De Beverly Hills Puppy Club is een online platform voor kids. Het werkt ongeveer hetzelfde als Webkinz. Je moet eerst een pluche beestje kopen om toegang te krijgen tot alle spelletjes van deze wereld.

De wereld is helemaal gericht op meisjes, maar zal het ze voor langere tijd vast kunnen houden?

Kids site: Beverly Hills Puppy Club

Als je op de site binnenkomt is het direct duidelijk dat dit toch echt op meiden tot maximaal een jaar of 8/9 is gericht... Die krijgen vast meteen zin om te beginnen, mede dankzij de kiddy-maar-toch-glamourous stijl.

ScreenHunter_01%20Aug.%2015%2021.40

Als je nog niet in het bezit bent van een knuffelbeest, kun je gelukkig wel alvast wat spelen. Helaas heb ik zelf ook geen code, dus ik kan alleen uitproberen met het vrij toegankelijke... Zoals dit doolhof spelletje. Best verslavend en geinig, hoewel de vormgeving nog wel iets mooier uitgewerkt had gekund.

beverly1

Je wordt steeds getriggerd om mee te doen met de 'red carpet', maar helaas kan ik niet echt zien wat dat is. Je krijgt duidelijk wel zin om zo'n beest te kopen, want je wil wel graag weten wat je nog meer kan dan deze kleine spelletjes, zoals ook Memory en Beverly Hills Puppies kleuren:

beverly5
beverly4

Gelukkig kunnen we ook nog wat dingetjes downloaden. Let wel op websitemakers van Nederland, want onze kinderen zijn een beetje allergisch voor het woord 'download'. Hun ouders en leraren melden ze meestal dat dat nogal gevaarlijk is (virussen enzo), dus je kunt het beter een andere naam geven. En: meld duidelijk dat het veilig is...

beverly2

Ok, nu wil ik misschien wel iets kopen... Jammer dat als je dan op SHOP klikt, je enkel een overzichtje krijgt van welke hondjes er zijn. Je kunt de afbeeldingen ook in het groot bekijken en beschrijvingen lezen, maar niet doorklikken naar een webshop. Aan de ene kant wel zo veilig, aangezien kids natuurlijk zelf niet mogen kopen en je ze niet direct in een webshop wil droppen. Aan de andere kant - met een splash page met duidelijke uitleg ertussen - kan het best. Wel effectief. Gelukkig staat er wel vermeld dat je het o.a. bij de Toys 'R Us kunt kopen.

beverly3

Eén van de eerste online platforms die op een dergelijke manier geld probeerde te verdienen was de (al eerder genoemde) webwereld Webkinz. Je kunt duidelijk zien dat die propositie vanuit online is gestart en de eigenaren naar een creatieve manier hebben gezocht om geld te verdienen via de gebruikers. Omdat het vanuit online is begonnen, verrijkt deze wereld zich steeds verder en kunnen kinderen hier heel lang in actief blijven...

Wat je het laatste jaar in Nederland ziet, is dat speelgoedfabrikanten deze truc omgekeerd proberen toe te passen. Door een online wereld aan hun speelgoed te koppelen, hopen ze hogere loyaliteit te creëren en de spaardrift onder de kleintjes te stimuleren. Zo wordt geëxperimenteerd door MGA met My ePets en door Hasbro met de VIPS van Littlest Pet Shop. Voor zover ik heb gehoord zijn ze nog niet onwijs aangeslagen. Het is namelijk best wel moeilijk om voor langere termijn een spelletjeswereld neer te zetten. Het is niet een eenmalige, maar doorlopende investering. Maar, wat niet is kan nog komen natuurlijk...

En dan nog even resumé over de Beverly Hills Puppy Club: een geinig platform, maar naar mijn mening nog iets te karig om kids écht over te halen die pluche beesten te gaan kopen. Kan niet echt een mening geven over wat er 'achter de inlog' plaats vindt, maar als ik het zo zie lijkt het me niet een lange termijn project. Eerder weer een leuk extra dingetje van een speelgoed fabrikant. Ben benieuwd hoe dit er over een half jaartje bij staat!

Deze review is onderdeel van een zich continu uitbreidende serie analyses van online marketing initiatieven (zoals websites, campagnes, social sites, branded games, etc.) die op doelgroep kinderen zijn gericht. Regelmatig verschijnen nieuwe reviews over websites, games, campagnes en dergelijke andere initiatieven op internet. Met zoekopdracht "kids" binnen DutchCowGirls kun je de overige artikelen gemakkelijk terugvinden.

Eline Kwantes

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies