Social Media Buzz rondom bioscoopfilms op Skinni Popcorn

Vorig artikel Volgend artikel

Sta je in de rij voor de bios, maar twijfel je nog over je keuze? Of ben je gewoon benieuwd wat men zegt over de film waar jij op zit te wachten? De nieuw gelanceerde website Skinni Popcorn biedt uitkomst. De site noemt zich "the world’s first social media movie buzz barometer.” en geeft je toegang tot een schat sociale informatie over de film van je keuze.

Social Media Buzz rondom bioscoopfilms op Skinni Popcorn

De site haalt via Twitter alle tweets over de film op en verzamelt deze keurig onder de synopsis en, indien aanwezig, de review van de pers. Mocht je na het lezen nog meer willen weten over de film, kun je doorklikken naar een uitgebreidere pagina op Yahoo! Movies of je bekijkt nog even de trailer op de site van Apple. 

Mocht je de site overigens in de browser van je desktop of laptop bekijken, dan oogt hij inderdaad wat skinny. De site is namelijk geoptimaliseerd voor je mobiel. Vooralsnog wordt er gebruik gemaakt van de "U.S. Boxoffice"-lijst, maar op aanvraag zouden land-specifieke versies al inzichtelijk zijn.

Skinni Popcorn heeft met haar sociale zoekfunctionaliteit een redelijke primeur. Terwijl er op dit moment miljoenen worden geinvesteerd in het verbeteren van zoekresultaten op basis van semantische data ontstaat er sinds de komst van o.a. twitter een geheel andere manier van informatiefiltering: die door groepen mensen en communities.

Benieuwd waar we dit binnenkort nog meer toegepast gaan zien, maar Web 3.0 is well underway..

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies