Wie geef jij de zak?

Vorig artikel Volgend artikel

In de krant zag ik vanochtend een reclame van De Zak. Bekende internetproviders met een zak over de reclamepersonages. In de advertenties stond de zin "Wie geef jij 1 juli de zak?" Op de site wordt je gevraagd wat de grootste irritatie is van jouw provider en wat je ervoor betaald. Als de nieuwsbrief wilt ontvangen weet je op 1 juli wat er gaat gebeuren.

Wie geef jij de zak?

Het is duidelijk dat deze campagne gaat over de nieuwe telecommunicatiewet, die 1 juli 2009 in gaat. Vanaf 1 juli kunnen we een stilzwijgend verlengd abonnement na de eerste contractperiode (meestal 1 tot 2 jaar) op elk moment opzeggen, met opzegtermijn van een maand. Dit gaat om abonnementen bij telecomaanbieders, internet en televisie.

Dit is natuurlijk erg handig als je weer eens te laat bent met een abonnement op te zeggen. Het is één van de grootste irritaties bij een provider of telecomaanbieder die je niet bevalt. Met deze nieuwe regels is het makkelijker over te stappen. De nieuwe overstapmogelijkheden zal de aanbieders prikkelen tot meer concurrentie en betere dienstverlening. Eindelijk worden onze wensen verhoord en niet die van de aanbieders.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies