Yunomi: de nieuwe vrouwensite van Unilever

Vorig artikel Volgend artikel

Yunomi is het nieuwe platform voor vrouwen tussen de 30 en 50 jaar. Want uit onderzoek, in opdracht van Unilever, is namelijk gebleken dat Nederlandse vrouwen behoefte hebben aan meer tijd voor zichzelf en bij voorkeur dagelijks (46%) en rara deze site speelt in op dit verlangen. Wil je weten hoe…

Yunomi: de nieuwe vrouwensite van Unilever

Voor dit initiatief werkte Unilever samen met Sanoma Nederland, Emakina.NL en Microsoft. Volgens de betrokken partijen biedt de site een podium waarbij vrouwen zelf betrokken raken, inspiratie en informatie kunnen opdoen en regelmatig verrast worden. Wat volgens de partijen Yunomi uniek maakt is dat actieve leden voor hun deelname regelmatig worden beloond met bijvoorbeeld een cadeautje en interessante kortingen. Daarnaast worden bezoekers uitgenodigd om hun eigen verhalen te delen of te reageren op die van anderen. Mmmm waar heb ik dit toch eerder gezien.

Excuus dat ik wellicht wat kritisch ben maar aangezien ik dagelijks met platformen voor vrouwen bezig ben en al zoveel sites langs heb zien komen, zal ik niet de eerste zijn die laaiend enthousiast is. Dat vrouwen meer tijd voor zichzelf willen dat kan ik me voorstellen en dat deze site in die behoefte voorziet, mwah zou kunnen. Maar uniek is deze site absoluut niet. We hebben al diverse initiatieven op DutchCowgirls uitgelicht gezien, kennen ongetwijfeld zelf nog legio andere voorbeelden en Yunomi zal ook niet het laatste initiatief tav vrouwen zijn heb ik zo het vermoeden. En al deze sites hebben enkele dingen gemeen: vrouwen kunnen zelf verhalen delen, columns lezen, tips and tricks opdoen en in aanmerking komen voor interessante gadgets.

Voordeel van de samenwerking van deze partijen is wel het enorme bereik wat ze hebben, de reclame die ze voor dit platform kunnen maken, onderzoeken die ze kunnen doen en daarnaast natuurlijk al die leuke cadeautjes die ze massaal kunnen aanbieden, wat naar mijn idee een hoop lezers trekt. Het verbaasd me dan ook niets dat je nu al redelijk wat reacties op artikelen ziet.

Ik was trouwens erg nieuwsgierig naar de naam van de site maar als ik het goed heb staat Yunomi in het Japans voor een theekopje dat dienst doet voor dagelijks gebruik. Mooi verzonnen, erg origineel!

Ivonne Boumeester, verantwoordelijk voor Yunomi geeft in het persbericht aan dat met Yunomi als platform ze bijdragen aan de vitaliteitsmissie van Unilever waarbij ze mensen helpen zich goed te voelen, er goed uit te zien en meer uit het leven te halen. Daarnaast geeft het nieuwe Benelux platform Unilever de mogelijkheid om een langdurige wederzijdse relatie aan te gaan met deze belangrijke consumentengroep. Dit past binnen haar strategie om relatiemarketing verder uit te bouwen.

Persoonlijk denk ik dat dit laatste puntje het belangrijkste streefpunt van Unilever is, relatiemarketing is erg belangrijk en we merken (gelukkig) steeds meer dat vrouwen een zeer invloedrijke doelgroep zijn maar ik vind de terminologie die ze gebruiken een beetje negatief. Alsof ik er niet goed uit zie, me niet goed voel en niet voldoende uit het leven haal maar Unilever me daarbij komt helpen. Gelukkig ben ik dan ook 'nog' niet de doelgroep voor de site want ik ben nog net geen dertig!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies