Alles over Augmented Reality

Vorig artikel Volgend artikel

De creatieve portal van IlseMedia, Idealize.nl, staat deze week in het teken van augmented reality. Er worden een groot aantal cases besproken in onder andere marketing, retail, games, mobiel en voorlichting. Het is de eerste in de reeks van themaweken die vanaf nu elke maand op Idealize te vinden zullen zijn.

Alles over Augmented Reality

Kim Swagemakers, hoofdredacteur van Idealize geeft aan dat steeds meer Marketeers nieuwe kansen zien in de bijzondere techniek van Augmented Reality, "op Idealize willen we hen hierover daarom graag branchebreed inspireren en informeren".

Een goed voorbeeld is de recente overheidscampagne donorregistratie met een interactief registratieformulier dat voor de webcam ‘tot leven’ komt. En natuurlijk de ING Wegwijzer die pinautomaten in je omgeving toont op de Google Android waarover we eerder al schreven op DCG.

Het is de bedoeling dat er op Idealize behalve cases de komende tijd ook veel bijdragen van specialisten worden geplaatst. Zo komen onder andere Jeroen Mol (Touching Media), Menno van Doorn (Verkenningsinstituut Nieuwe Technologie Sogeti), Yolande Kolstee (AR+RFID LAB, Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten) en Mark de Jong (Cybermind) aan het woord over AR.

De komende tijd zal Idealize in zijn themaweken ook aandacht besteden aan 3-D printing, automotive 2.0, ‘led there be light’ en open workspaces. Voor nu maakt het zijn belofte als 'branchebreed innovatieplatform' daarmee al aardig waar, leuk!

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies