Ashton Kutcher, stick to being cute!

Vorig artikel Volgend artikel

Ashton Kutcher is meer dan een niet te versmaden acteur. Zijn bedrijf Katalyst Media, bekend van producties als Punk’d, maakt een shift naar interactieve media. Marjolijn had hem al gespot op twitter.

Ashton Kutcher, stick to being cute!

Drie pijlers liggen ten grondslag aan zijn bedijf: high quality content, interactivity en seemless integrated branded partners.

Een van de platforms gelanceerd door Katalyst is ‘Blah Girls’, een celebrity blog waar drie cartoon teengirls het leven van hun soortgenoten becommentariëren: de doelgroep van het platform. De conversaties in de videoblogs zijn geïnspireerd op de stiefkinderen van Kutcher; de kids van Demi Moore.

 

Kutcher heeft het serieus aangepakt: met professionele content en technische trucs waarbij interactie wordt gefaciliteerd: als een reaguurder een comment achterlaat, krijgt hij direct een gesproken respons van één van de meiden.

 

Ook commercieel lijkt het platform niet achter te blijven. Het wordt mede mogelijk gemaakt door Vitamin Water. De girls drinken grote flessen Vitamin Water, waardoor het merkt middels product placement onder de aandacht wordt gebracht.

 

Toch is Sillicon Valley sceptisch over de initiatieven van Kutcher: "I invest in Sillicon Valley, not in Hollywood", aldus Reid Hoffman (CEO van LinkedIn).

 

Is dit typisch een geval van ‘schoenmaker blijf bij je leest’? Een celeb die zich verveelt en internetondernemertje wil spelen? Is in ieder geval wel weer eens wat anders dan een acteur die een zangcarrière nastreeft.

 

Vinne Schifferstein Vidal

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies