It's a privilege to be in your e-mail box

Vorig artikel Volgend artikel

Advance was twee weken geleden in het nieuws, omdat het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) het gebruik van de verzamelde gegevens van 2,2 miljoen Nederlanders onder de loep gaat nemen. Advance heeft de profielen verzameld door tal van acties, waaronder vragenlijsten en e-mailmarketing.

 

Gelukkig is het niet alleen maar ‘kommer en kwel’ in e-mail marketing land. Zeg nou zelf, iedere dag een leuke aanbieding of tip in je mailbox, daar word je toch blij van?!

It's a privilege to be in your e-mail box

Een greep uit het dagelijkse Daily Candy aanbod:

 

  • Oh Down in Mexico
    Holy mole! Head to Verana resort and spa south of Puerto Vallarta in Yelapa, Mexico, and take 50% off a five-night package or build your own stay with a special room rate of $250 a night.
  • Le Petit Voyage Bags
    What: Get 25 percent off overnight bags, suitcases, and traveling wardrobes for moms and minis.
    Why: It’s not the destination, it’s how cute they look on the journey.
    Where: Online at timiandleslie.com/coupon. Enter code DC09

Social web believers zullen misschien zeggen: "E-mail? Dat is zo 'last century'!".

 

De praktijk wijst uit dat mensen het leuk vinden om e-mail van bedrijven te ontvangen.

Goed voor bedrijven, want met e-mail bouw je loyaliteit en brand awareness op. Daarnaast beïnvloed je on- en offline gedrag.

 

Permission-based e-mail vergt een actieve houding van de doelgroep. Ze geven expliciet aan dat ze op de boodschap zitten te wachten. En het bedrijf kan daarna precies volgen hoe vaak en hoe lang de e-mail is gelezen, hoe vaak die is geforward, hoe vaak er op geklikt is, etc.

 

Tegelijkertijd wordt er ook goed geld verdiend met e-mail newsletters. Daily Candy maakt een profit tussen de $5 en $10 miljoen. Andere mooie voorbeelden zijn Travelzoo en Sophisticated Shopper van New York Times. 

 

Zo zie je maar, online groei kan je nog steeds bewerkstelligen met leuke web 1.0 modellen!

Wat zijn jouw favoriete 1.0 modellen?

 

Vinne Schifferstein Vidal

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies