UPC: Bijna digitaal

Vorig artikel Volgend artikel

Vorige week kreeg ik een sms-je van UPC. Ik moest mijn rekening betalen, om afsluiting te voorkomen. Nu heb ik mijn administratie redelijk goed op orde en kon ik zelf de openstaande factuur nergens terugvinden. En online je rekeningen checken is bij UPC net iets moeilijker dan verwacht.

UPC: Bijna digitaal

Aangezien de wachttijd van de telefonische klantenservice na drie pogingen varieerde tussen de 5 en 15 minuten, begon ik mij af te vragen of ik niet ooit een online account bij UPC had aangevraagd.

Jawel, mijn gebruikersnaam was bekend, maar de account nooit geactiveerd. Die activatiecode moest ik namelijk aanvragen. Ik kreeg m per post thuis. Ondertussen kon mijn toegang tot internet elk moment de laatste zijn. 

Drie dagen later, zit ik met de activatiecode weer op UPC.nl. Ik klik door naar mijn factuur. En wat blijkt. Ik heb twee opties:

Optie 1: Vraag automatische incasso aan. Download dit formulier, vul m in en stuur m op.

Optie 2: Wilt u online uw rekeningen accorderen? Download dan dit formulier en stuur het ingevuld op.

Iemand een idee waar ik deze website kan opgeven voor meest omslachtige online klantenservice? Eens kijken met welke uitleg het online klachtenteam dat twee jaar geleden is opgericht op de proppen weet te komen. Mijn internetverbinding is ondanks alle vergeefse moeite nog steeds in de lucht...

Fee Naaijkens

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.