Inspiration Kit van HedDenkTank moet creativiteit stimuleren

Inspiration Kit van HedDenkTank moet creativiteit stimuleren

Joop de Boers heeft misschien wel één van de leukste banen ter wereld, hij richtte namelijk een bureau in trendwatching - HedDenkTank - op en voert in die hoedanigheid talloze projecten voor opdrachtgevers uit. En passant houdt hij ook een blog over trends bij, brengt boeken uit, en lanceerde onlangs de Inspiration Kit.

De Inspiration Kit is een zeer uitgebreide vorm van een weblog: een internetportal die alleen voor geregistreerde en betalende abonnementhouders toegankelijk is en een veelheid aan inspiratie biedt op gebied van muziek, trends, boeken, personen, filmpjes, kunst, design, sites, locaties en blogs.

Box1

Met de Inspiration Kit zegt HedDenkTank steeds innoverende bedrijven die onderzoek doen naar trends en ontwikkelingen veel werk uit handen te nemen. De Inspiration Box biedt nu al een onuitputtelijke hoeveelheid bijdragen, dus het is niet geheel ondenkbaar dat bedrijven de meerwaarde van een dergelijke online R&D tool in gaan zien en bereid zijn er voor te betalen.

People

Het grote verschil met een blog is dat de items overzichtelijk gerangschikt zijn per categorie, en er makkelijk en snel visueel door heen te bladeren is. De site lijkt me dan ook flinke meerwaarde hebben voor elke creatief directeur die door de bomen het bos even niet meer ziet of de marketeer die 'iets nieuws en iets anders' wil neerzetten.

Ik mis op dit moment alleen nog de mogelijkheid om de tool verder te personaliseren door bijvoorbeeld mijn favorieten op te kunnen slaan, of om online moodboards of mindmaps te compileren van al deze vergaarde inspiratie. Een gewenste doorontwikkeling.

Books

Overigens is Ilse Media op dit moment met een soortgelijk inititatief bezig onder de naam Idealize. Met de beta-invite die ik gisteren mocht ontvangen heb ik vast een kijkje achter de schermen genomen en de site ziet er puik uit. De opzet van deze startpagina is echter veel meer die van een traditionele blog en het is mij dan ook niet bekend of Ilse Media entree gaat heffen voor de site.

Zij bieden echter wél de mogelijkheid om items toe te voegen aan je persoonlijke profiel, en maken vanuit daar ook direct weer de doorvertaling naar een social network waar je gelijkgestemden kunt ontmoeten. De onderwerpenkeuze op Idealize is dan ook wat zakelijker en tekstueel georiënteerder, en bijna ongelimiteerd breed. 

Meer over Idealize later, voor wie nú inspiratie zoekt is Inspiration Kit een feestelijke bron van creativiteit.

Reacties (1)

 

  • Kijk ook een naar Mijn Inspiratiepost op Inspiratiepost.nl. Kun je ook je favorieten opslaan (naast je testresultaten) in persoonlijke omgeving en ontwikkel je een persoonlijke tagcloud. Nog geen social network voor gelijkgestemden, maar we overwegen wel aansluiting bij bestaande netwerken: Ik hoor graag reacties/feedback!

    Di 25 nov 2008, 21:35

Reageren

  • E-mail adres wordt niet getoond

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.

    * Verplicht veld


Gerelateerde video's

  • SENSE4 Experience
  • 'Waar is Twitter over 3 jaar?' - De industrie voorspelde het in 2008
  • Tree of Codes door Jonathan Safran Foer
  • SMSLingshot
  • Freakonomics The Movie
  • Alice in Wonderland for iPad
  • Interview Frank Meeuwsen over Bloghelden
  • Hugh Macleod

Mooi gevonden

Tekening meets real life in bijzondere fotoserie



Laatste reacties


Agenda

» The Next Web Europe

Amsterdam

24 april 2014 / 25 april 2014


Poll

Hoe vaak verstuur jij een tweet op Twitter?


Nieuwsbrief

Schrijf je in voor de DCG nieuwsbrief:


Zoeken


Upcoming


Badges

Subscribe with Bloglines Add to Google
RSS Feed

Hosted by Nines