Het boek 'Marketing van Communicatie' nu gratis te bestellen

Vorig artikel Volgend artikel

Communicatiebureau Draftfcb presenteerde deze week het boek ‘De Marketing van Communicatie’. Met dit boek zet het bureau zijn visie op de consument en reclame anno nu uiteen. Het is geschreven door Hans Kok, Head of Strategy bij Draftfcb, met bijdragen van Wouter van Bentum, Charles Borremans, Valérie Boerma, Sonja Loth, Hubert van Wensen en Dutch Cowgirl Karlijn van den Berg. 

Het boek 'Marketing van Communicatie' nu gratis te bestellen

Hans Kok: "De afgelopen tien jaar is de consument fundamenteel veranderd. Onder invloed van technologische ontwikkelingen, cultuur en persoonlijke evolutie heeft de consument zich ontworsteld aan zijn traditionele rol als passieve ontvanger. De consument is aan de macht en dat is wennen voor marketeers en reclamemakers. Ze zien met lede ogen toe hoe veel van hun goedbedoelde pogingen om te communiceren en te werven hun doel voorbijschieten of worden afgewezen."

Hans Kok beschouwt de evolutie – of beter gezegd: de revolutie – die de consument de laatste jaren heeft doorgemaakt en welke gevolgen dit heeft voor marketingcommunicatie. Het boek presenteert een nieuwe visie op reclame en andere vormen van commerciële communicatie. Het biedt concrete handreikingen en aanwijzingen om ook in deze veranderde wereld effectief in dialoog te treden met de consument. De Marketing van Communicatie is een verhelderende visie met praktische toepassingen voor iedereen, die de consument als kern van zijn of haar beleid heeft gemaakt.


Hans Kok over boek 'De Marketing van Communicatie' from Draftfcb on Vimeo.

In het boek geven de diverse specialisten in het bureau een visie op de Marketing van Communicatie vanuit hun vakgebied. Zo doet Hubert van Wensen dat over guerrilla, Charles Borremans over Sales Promotion, Valérie Boerma over merken, Karlijn van den Berg over online, Sonja Loth over sociale media en Wouter van Bentum over customer intelligence. Op deze manier geeft het een brede visie en daarmee ook praktische handvaten voor de marketeer.

Geïnteresseerden kunnen het boek nu tijdelijk gratis (!) bestellen op deze site.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies