7 eenvoudige manieren om je houding op werk te verbeteren

Vorig artikel Volgend artikel

Je bent onderuitgezakt nu, toch? Maak je geen zorgen, het is iets wat we allemaal doen. Onderzoek heeft echter aangetoond dat een slechte houding gevoelens van depressie van verhogen, je energie naar beneden brengt en je bloedsomloop onderbreekt. Koppel dat aan het zitten voor een lange tijd, en je hebt het gevaar voor je gezondheid in eigen hand.

7 eenvoudige manieren om je houding op werk te verbeteren

Als je een kantoorbaan hebt is het moeilijk om valkuilen van het zitten en hangen te voorkomen. Echter zijn er tal van kleine trucs die je kunt gebruiken om je houding geleidelijk te verbeteren.

1. Houd je oren in lijn met je schoudersears
Als je te ver naar voren of achteren gaat leunen is je houding niet in orde. Gebruik deze truc wanneer je zit aan je bureau.

2. Oefen kleine schouder en borst oefeningenwall-angel-400x400
Probeer een ‘Wall Angel'. Sta tegen een muur met je benen gespreid en houd je armen omhoog aan weerszijden van je in een hoek van 90 graden. Hef langzaam je armen op en neer. Doe dit minstens 15 keer.
Schouders ophalen: Beweeg je schouders op en neer. De beweging zal je los maken

3. Onkuis die benen!legs
De juiste manier om te zitten in een stoel vereist dat je jouw voeten plat op de grond houdt. Dat betekent geen gekruiste of uitgestrekte benen.
Als je het ongemakkelijk vindt om je voeten helemaal plat neer te zetten, steun dan je voeten ergens op. Een kleine laptop standaard of wat oude, dikke boeken zouden kunnen werken als geïmproviseerde rekwisieten.

4. Trek je schouderbladen terugback
Breng je schouderbladen terug en je borst gaat naar voren en voorkomt een ronde rug.

5. Probeer het met een verstelbare lendensteun kussen.lumbar
Een lendensteun kussen doet een deel van het werk voor jou door het ondersteunen van je ruggengraat. Je zult in de juiste positie worden gedwongen elke keer dat je gaat zitten. Voor een snellere oplossing gebruik je een opgevouwde of opgerolde handdoek.

6. Sta op en beweeg zo vaak mogelijkstairs
Voor een langere tijd zitten is echt verschrikkelijk voor het lichaam. Je bloed stroomt trager, buikspieren worden zwakker en botten worden dunner als gevolg van inactiviteit en je levensverwachting neemt zelfs af. Tenzij je een staand bureau gebruikt is het moeilijk om te voorkomen om de hele dag te zitten.

Als je niet vaak weg kunt van je plek is het handig om mini-wandelingen te nemen in je dagelijkse schema, sta elk uur even op of zo. Begin daarnaast met het nemen van de trap en neem pauzes om op te staan en loop naar de toiletten die verder weg zijn. Het integreren van constante beweging in je werk routine heeft ook een extra voordeel: Het verbetert je efficiëntie en concentratie.

7. Doe sneaky bureau oefeningen
Hier zijn een paar oefeningen die je kunt doen als je achter je bureau zit.

- Ga rechtop zitten, houd je armen boven je hoofd en houd je ellebogen recht. Vouw je vingers in elkaar en buig langzaam naar rechts en daarna naar links.Screen%20Shot%202014-05-28%20at%2011.34.03%20AM
- Kruis je linker been over je rechter been. Kruis je lichaam en plaats je rechterarm op je linkerbeen. Kijk over je linker schouder en draai je lichaam iets. Herhaal dit aan de andere kant.Screen%20Shot%202014-05-28%20at%2011.27.45%20AM
- Strek je linkerbeen en wijs je tenen naar voren. Wijs dan je tenen omhoog. Herhaal dit vijf keer en doe het dan met je andere been. Screen%20Shot%202014-05-28%20at%2011.29.02%20AM

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies