The Fragrance Lab maakt van jouw persoonlijkheid een parfum

Vorig artikel Volgend artikel

In deze narcistische tijd gaan veel gepersonaliseerde producten verder dan gesigneerde badhanddoeken en nummerplaten. Nu kun je zelfs een parfum op maat van je persoonlijkheid maken, dankzij The Fragrance Lab, een nieuwe samenwerking tussen design studio Campaign, trendvoorspeller The Future Lab en Selfridges in Londen. Maar hoe kan je je persoonlijkheidskenmerken vertalen in geuren?

The Fragrance Lab maakt van jouw persoonlijkheid een parfum

Bezoekers worden in Londen begroet in een winkel die is omgetoverd tot een witte laboratorium-achtige ruimte, compleet met assistenten in witte jassen. Het geur ontwerpproces bij Selfridges begint met een korte multiple-choice persoonlijkheidstest op de iPad die focust op je koopgedrag, gedragingen en mode smaak. Wat volgt klinkt een beetje Willy Wonka-achtig: de klant neemt een 15-minuten durende tour met audiogids door vier verschillende kamers, ontworpen om de zintuigen te verhogen, vele gevuld met objecten die de klant kan ruiken. Bezoekers ervaren een scala aan geuren waaronder rozenblaadjes in een kamer met een spiegel en een commode. De audiogids vraagt de bezoeker de laden een voor een te openen en een verscheidenheid van aangename en onaangename geuren te ruiken, die ervoor zijn gekozen om specifieke herinneringen op te roepen.

Aan het einde van de kleine tour door de verschillende ruimten heeft een lab-assistent de specifieke geur geselecteerd op basis van de beslissingen die voor en tijdens de tour zijn gemaakt. De technicus legt de persoonlijkheidsanalyse uit en waarom deze parfum is gekozen. 

De klant wordt dan gepresenteerd met haar ‘recept’ - een geur voorspelling van wie ze is, in een 50 ml parfum flesje. Het vereist een speciaal soort fantasierijk denken om dan te verzinnen: 'een gepersonaliseerde geur die de essentie van wie je bent vertegenwoordigt’, zoals de Fragrance Lab op hun website zet. De aangepaste geuren zijn ontworpen door Givaudan Parfumers - die achter de beroemde geuren zoals Opium van YSL, Lola van Marc Jacobs en J’adore van Dior zit.

Tickets voor de Fragrance Lab reis en de geur die ontstaat kost in totaal $ 110 dollar.

3030511-slide-fragrancelabhuftoncrow03103030511-slide-3030380-slide-s-11-selfridges-experiment-in-interactive-retail-theatre3030511-slide-s-fragrance-053030511-slide-s-fragrance-043030511-slide-s-fragrance-013030511-slide-s-fragrance-03

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies