Galerij met reclame zonder logo's laat creatieve kant van advertising zien

Vorig artikel Volgend artikel

Waar Dutchcowgirls vol staat met prachtige voorbeelden van advertising, geloven veel mensen dat reclame de wereld geen mooiere plek maakt. Maar wat als hetgene dat reclame reclame maakt wordt weggelaten? Le Communique Art Show is het resultaat. Een kunsttentoonstelling waar advertenties zonder hun normale logo's als 'echte' kunst aan bezoekers wordt getoond.

Galerij met reclame zonder logo's laat creatieve kant van advertising zien

Een campagne van reclamebureau Leo Burnett en winnaar van de 4A's TruthBrief Competition waar creatievelingen gevraagd worden een manier te bedenken om het imago van de advertentie-industrie aantrekkelijker te maken voor jong talent. Want vooral binnen deze branche kunnen zij hun creativiteit ontplooien. 

Gehouden op een campus en werd gepresenteerd als een normale kunsttentoonstelling. Pas aan het einde van de avond werd de galerij-gangers verteld dat de 'kunst' die zij de hele avond bekeken hadden eigenlijk reclame is. Dit maakten zij bekend door een laatste werk te onthullen met de tekst:  ‘All the pieces you saw today were ads. Join the most creative community in the world.’

De campagne is aan een tour begonnen over campussen over heel Amerika met als doel de misvatting van dat reclame enkel handel is en geen creativiteit te veranderen. Bekijk het project in de video hieronder.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies