Het einde van de DAG

Vorig artikel Volgend artikel

Gisteren maakte PCM uitgevers en KPN bekend dat ze stoppen met de gratis offline krant de DAG. Wel gaat DAG zich meer richten op de digitale kanalen als mobiel, online en narrowcasting. PCM zet de online versie van DAG zelf verder. Verder blijven ze samenwerken voor KPN vandaag.

Het einde van de DAG

DAG werd in mei 2007 gelanceerd en werd verspreid in het openbaar vervoer en in de supermarkt. Door de concurrentiestrijd met andere gratis kranten is DAG er niet in geslaagd om adverteerders aan zich te binden. DAG werkt samen met de Volkskrant en had een oplage van 380.000.

In februari kreeg de DAG een restyling waardoor de krant minder druk en overzichtelijker was. Ze hadden als doel een hoger opgeleide doelgroep te bereiken en gebruikten meer artikelen uit de Volkskrant. Morgen, 1 oktober verschijnt de laatste editie.

Zelf vind ik 4 gratis kranten te veel van het goede. Vooral in het begin van de DAG vond ik het een zeer rommelige onoverzichtelijke krant. Ik vind het een goed besluit om alleen online verder te gaan. Als ze het goed aanpakken zit er een hele goede markt in. Ze hebben al een grote naam door de papieren uitgave. De opmaak van de huidige site is overzichtelijk met duidelijke categoriën. Het begindoel van de DAG was ook een crosmediale krant te maken. Dat kunnen ze nu voorzetten maar dan met de nieuwe media en mobiele telefoon.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies