Initiatief verandert billboards in outdoor kunstgalerijen

Vorig artikel Volgend artikel

Om zo veel mogelijk mensen kennis te laten maken met kunst en ze hier ook voor te interesseren, is er in het Verenigd Koninkrijk een nieuw initiatief: 'Art Everywhere'. Kunst buiten de museummuren, waarbij de beste kunstwerken van het land op meer dan 15,000 billboards en posters over het hele land geplaatst worden in augustus.

Initiatief verandert billboards in outdoor kunstgalerijen

Een lijst van honderd Britse werken, waarvan uiteindelijk door het publiek de beste vijftig geselecteerd worden. Deze worden op 21 juni bekend gemaakt. De posters zijn al in bezit en het Art Fund, de Tate en vele kunstenaars al aan boord. Het initiatief vraagt het publiek om een donatie via een crowdfunding project op de site van Art Everywhere. Bij een geldbedrag van 15 pond of meer, krijg je een limited edition kunstwerk van de Britse kunstenaren Bob en Roberta Smith.

art-everywhere-billboard
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies