Greenpeace laat de consument met de werknemers van bedrijven spreken

Vorig artikel Volgend artikel

Hoe zet je schone energie bij grote bedrijven op de agenda? Volgens Greenpeace door niet alleen de CEO te benaderen, maar ook haar andere werknemers. Precies dat kunnen bezoekers dan ook doen op de website van Mission Possible, de laatste online campagne van Greenpeace en Pool Worldwide.

Greenpeace laat de consument met de werknemers van bedrijven spreken

De consument gaat het gesprek aan met de werknemers van een bedrijf. Vanaf half maart stuurden ruim tienduizend mensen een bericht om medewerkers van één van de bedrijven die het goede voorbeeld geven in de overstap van fossiele naar duurzame energie, te bedanken. Een positieve insteek, anders dan we van Greenpeace gewend zijn.

Het grootste succes tot dusver is dat multinationals Akzo Nobel en Philips zich al achter de doelstellingen van Greenpeace hebben geschaard. Vanaf 7 mei richt de campagne zich niet meer alleen op bedrijven die voorlopen in het streven naar duurzame energie, maar ook op bedrijven die een steuntje in de rug nodig hebben. Medewerkers van Heineken, DSM, Friesland Campina en Unilever, kunnen vanaf nu rekenen op berichten waarin ze worden aangespoord duurzaamheid op hun agenda te zetten.



Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies