Wereldberoemde foto's veranderd in 'selfies'

Vorig artikel Volgend artikel

De zondagmiddag besteding van velen: Het maken van een selfie. Reclamebureau Lowe Cape Town weet hier goed op in te spelen. Als onderdeel van een campagne veranderden zij, in het kader van: “You can’t get any closer to the news. Know all about it” een aantal van 's werelds bekendste foto's in selfie shots. Compleet met arm en grote grijns. 

Wereldberoemde foto's veranderd in 'selfies'

Voor degenen die niet weten wat een 'selfie' is, leggen wij het nog even uit. Een selfie is een foto van jezelf die je maakt met de intentie deze op Facebook, Tumblr of een andere social media website te uploaden. Vaak de arm van de persoon, waarmee hij of zij de camera vasthoudt, in beeld. Kortom, een door jezelf genomen foto van jezelf.

De serie is bedacht en gecreëerd door Kirk Gainsford, Dane Alexander en Tenille Abrahams. De fotografie in handen van David Prior. Gemaakt als onderdeel van een campagne voor de Zuid-Afrikaanse krant ''Cape Times''. Geweldig gedaan. Het enige dat nog ontbreekt is de klassieke selfie 'duckface'. Misschien een idee voor een vervolg campagne?

selfie-Desmond-Tutu
selfie-Prince-William-and-Kate
selfie-V-J-Day-in-Times-Square
selfie-Winston-Churchill
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies